۰ نفر

پیش‌بینی مونسان از آینده گردشگری کشور

۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۰۵
کد خبر: 334713
پیش‌بینی مونسان از آینده گردشگری کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به چشم‌اندازهای موجود، حوزه گردشگری کشور، آینده پررونقی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی اصغر مونسان ظهر امروز در هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در تالار امام جواد (ع) در استانداری بیان کرد: باید اقتصاد جدیدی تحت عنوان گردشگری در سطح کشور تعریف شود، سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه گردشگری انجام شده است؛ با توجه به چشم اندازهای موجود، حوزه گردشگری کشور، آینده پررونقی دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در کشور در حال اجراست.

مونسان خاطرنشان کرد: ما امیدواریم با حضور استاندار قم و تلاش مسئولان، شاهد رونق گردشگری در قم باشیم به ویژه با توجه به تنفیذ اختیارات، کارگروه گردشگری در سطح استان بتواند تصمیمات راهبردی و اساسی بگیرد.

وی تصریح کرد: گردشگری حوزه‌ای فرابخشی است و باید با تعامل و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: صندوق توسعه ملی، حمایت‌های خوبی را در ارائه تسهیلات جهت اجرای پروژه‌های گردشگری به خصوص ساخت و بازسازی هتل‌ها دارد.

وی گفت: استان قم دارای ظرفیت‌های بالنده‌ای در حوزه گردشگری سیاحتی و زیارتی و سلامت است و باید نگاه ویژه‌ای به این ظرفیت‌های مهم در مسیر توسعه اقتصادی و گردشگری صورت بگیرد.

مونسان عنوان کرد: از حضور بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری پروژه‌های گردشگری استقبال می‌شود، این بخش با مدیریت لازم می‌تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ایران جزو ۱۰ کشور در زمینه ظرفیت بالای گردشگری در سطح جهان است که در این حوزه باید به جذب سرمایه‌گزار پرداخت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: در شرایط فعلی، درآمد حاصل از نفت و مالیات، پاسخگوی هزینه‌های کشور نیست و باید به سمت و سوی گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه گام برداشت.