۰ نفر

معاون وزیر اقتصادى و دارایى:

لزوم توجه به برندها در چارچوب کلان/ کم توجهى ایران در حوزه برندسازى

۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 334455
لزوم توجه به برندها در چارچوب کلان/ کم توجهى ایران در حوزه برندسازى

معاون وزیر اقتصادى و دارایى با تاکید بر لزوم توجه به برندها در چارچوب کلان گفت: برندسازى اهمیت بالایى در کشور دارد، اما ما در این زمینه هیچ تلاشى نکرده ام.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، احمد جمالى در نشست برند ناب ایرانى که با حضور برخى مسئولان دولت و نهادهاى تجارى و کارآفرینان در خصوص برندسازى برگزار شد، اظهار کرد: برندها امروزه جزو سرمایه هاى ملى کشور هستند، دارایى هاى غیرملموسى که در ایران برعکس سایر کشورها توجه چندانى به آن نشده است .

وى ادامه داد: اگر مى خواهیم برندسازى کنیم باید با سرمایه گذاران خارجى ائتلاف تشکیل دهیم اما متاسفانه ما در زمینه برندسازى در کشورمان هیچ تلاشى نکرده ایم.

رییس سازمان سرمایه گذارى و کمک هاى اقتصادى و فنى ایران درباره دیگر فواید برند سازى در کشور توضیح داد: برند علاوه بر ایجاد اعتبار و اعتماد در سطح بین المللى، در حوزه توریسم نیز اهمیت بالایى دارد چرا که برند مى تواند در تصویرسازى کشور در سطح بین المللى به ما کمک کند.

جمالى همچنین گفت: ما در ایران همه المان هاى تولید برند از جمله تاریخ، جغرافیا، منابع انسانى و مالى را داریم اما نتوانسته ایم به جمع بندى کلى در این المان ها برسیم.

معاون وزیر اقتصاد با بیان چگونگى ارائه برند به سایر کشورها توضیح داد: پس از این که توانستیم در بخش المان ها به جمع بندى برسیم و یک برند تولید کنیم، حالا باید با بهره گیرى از رسانه هاى اجتماعى این پیام را به دیگران منتقل کنیم.

جمالى در پایان تاکید کرد: برند و برندسازى از اهمیت بالایى در سطح تجارت، اقتصاد و روابط بین الملل برخوردار است؛ بنابراین ما باید به این امر مهم توجه بیشترى داشته باشیم.