۰ نفر

نهادهای بین المللی در پی قانونی کردن کریپتو؛

اتحادیه اروپا خواستار هماهنگی جهانی در مورد مقررات ارزهای دیجیتال

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱
کد خبر: 632932
اتحادیه اروپا خواستار هماهنگی جهانی در مورد مقررات ارزهای دیجیتال

مرید مک گینس کمیسر مالی اتحادیه اروپا گفت که ایالات متحده و اتحادیه اروپا با دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا و مقررات بازارهای دارایی‌های رمزنگاری‌شده اتحادیه اروپا (MiCA)، هر دو بر روی چارچوب های جامع برای ارزهای دیجیتال پیش می روند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ مرید مک گینس، کمیسر مالی اتحادیه اروپا، از تنظیم‌کننده‌های جهانی می‌خواهد تا برای مقابله با خطرات احتمالی در بازار ارز دیجیتال با یکدیگر همکاری کنند.

مک گینس  یکشنبه در یک برنامه در رسانه سیاسی The Hill گفت که اتحادیه اروپا و ایالات متحده می توانند به رهبری جهان در یک رویکرد نظارتی برای ارزهای دیجیتال کمک کنند که مزایای فناوری نوآورانه را در نظر می گیرد و در عین حال به "خطرات مهم" توجه می کند. کمیسر اتحادیه اروپا به نوسانات دارایی های خاص، خطر تجارت داخلی، احتمال استفاده از رمزارز توسط روسیه برای فرار از تحریم ها و نگرانی های زیست محیطی اشاره کرد.

مک گینس گفت: «برای اینکه قوانین مربوط به کریپتو کاملاً مؤثر باشد، نیازمند هماهنگی جهانی و اصول مشترک بین‌المللی است.»

مک گینس در ادامه افزود: یک توافق جهانی در مورد ارزهای دیجیتال ابتدا باید این موضوع را تضمین کند که هیچ محصولی بدون نظارت باقی نمی ماند. دوم، ناظران باید اطلاعات را در سطح جهانی جمع آوری و تبادل کنند. سوم، هر توافقی باید از سرمایه گذاران خرد حمایت کند. چهارم، اکوسیستم کریپتو باید ملاحظات زیست محیطی را به طور کامل یکپارچه کند.

توییت

به گفته کمیسر اتحادیه اروپا، تنظیم‌کننده‌های اروپایی قبلاً در ارائه یک چارچوب جامع در مورد ارزهای دیجیتال با پیشنهاد یا (MiCA) پیش رفته‌اند که اساساً همه قوانین را برای ارائه‌دهندگان خدمات کریپتو در اتحادیه اروپا استاندارد می‌کند. او همچنین گفت که فرمان اجرایی امضا شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مارس، با تعیین چارچوبی برای سازمان‌های دولتی برای رسیدگی به سیاست‌ها و اقدامات اجرایی مرتبط با رمزارز، راه را برای مقررات ایالات متحده در مورد دارایی‌های رمزنگاری ترسیم می‌کند.

مک گینس گفت: «ما زمانی برای از دست دادن در مدیریت این تحول به نفع سرمایه گذاران، مشاغل و جامعه بزرگتر نداریم.

علاوه بر کار بر روی MiCA، کمیسیون اروپا از متخصصان خدمات مالی خواست تا در مورد راه اندازی بالقوه یورو دیجیتال بررسی کنند. بانک مرکزی اروپا در حال حاضر نمونه سازی آزمایشی رابط مشتری یورو دیجیتال را از 29 آوریل آغاز کرده است. مک گینس گفت که کمیسیون اتحادیه اروپا "آماده" خواهد بود تا قوانین مربوط به ارز دیجیتال بانک مرکزی را معرفی کند.