۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

روند قیمتی آلت کوین های مشهور چگونه خواهد بود؟

۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۵۳
کد خبر: 599953
روند قیمتی آلت کوین های مشهور چگونه خواهد بود؟

برخلاف روند نزولی شدید هفته گذشته در بازار رمزارزها، بعضی از توکن‌ها نظیر دوج و اتم رشدهای خوبی را تجربه کرده‌‌‎اند. آیا ورود دامیننس بیت‌کوین به محدوده ۴۰درصد می‌تواند نوید رشد آلت‌کوین‌ها در آینده نزدیک باشد؟

اقتصادآنلاین - شیرکو سهرابی؛ در هفته گذشته برخلاف بیت‌کوین و اتریوم که در بازیابی قیمت خود چندان موفق نبودند، شاهد اخبار مثبتی برای بعضی از رمزارزها نظیر دوج‌کوین بودیم. خبر موافقت تسلا برای استفاده از دوج‌کوین به عنوان وسیله پرداخت سبب رشد چهل درصدی این رمزارز در چند روز گذشته شد. همچنین امید طرفدارن شیبا به توییت‌های ایلان ماسک، پیشرفت پروژه های لینک، اتم و اولانچ توانسته این رمزارزها را در شرایط مناسبی برای خرید قرار دهد.

در ادامه گزارش به تحلیل تکنیکال این 5 رمزارز پرداخته می شود.

قبل از ارائه تحلیل‌ها بهتر ایست نگاهی به وضعیت فعلی بازار و دامیننس بیت‌کوین داشته باشیم. در شکل زیر نقشه کل بازار رمزارزها ارائه شده است که نشان از تعادل نسبی در بازار امروز دارد.

1

یکی از تحلیل‌های رایج در فضای رمزارزها این است که زمانی که تسلط یا دامیننس بیت‌کوین در بازار کاهش می یابد، احتمالا بزرگان افراد بیت‌کوین های خود را سیو سود کرده اند و در آینده قصد خرید آلت‌کوین‌ها را دارند. در حال حاضر مطابق نمودار زیر این عدد به کمترین مقدار خود در یک سال گذشته رسیده است و قبلا بارها به محدوده 40 درصد واکنش مثبت داشته است. بنابراین می توان انتظار داشت در صورت شکست این محدوده به سمت پایین، الت‌کوین‌ها رشد خوبی را تجربه کنند. اما همان طور که گفته شد محدوده چهل درصد حمایت معتبری برای دامیننس بیت‌کوین است و احتمال بر این است یکباره این ناحیه از دست نرود و فعلا باید شاهد درجا زدن بازار باشیم.

2

دوج کوین

دوج‌کوین از معروف ترین شت‌کوین‌ها است که با طرفداری ایلان‌ماسک محبوبیت زیادی بین جامعه رمزارزها دارد. در چند روز گذشته خبر حمایت و توافق تسلا توسط تویتتر ایلان‌ماسک سبب پامپ 40 درصدی این رمزارز شد، ایلان ماسک چند روز گذشته در توییتر خود به استفاده دوج‌کوین برای پرداخت های تسلا اشاره کرده است اما برای اینکه دیدگاه جامع تری از آینده رمزارز داشته باشیم بهتر است نمودار آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

3

نمودار بالا در نمای روزانه برای رمزارز دوج‌کوین به تتر آورده شده است، همانطور که می بینید خبر پذیرش دوج توسط تسلا باعث شده رمزارز بتواند از روند نزولی آبی رنگ خود خارج شود، اما زمانی می‌توان کاملا به تغییر روند دوج‌کوین اعتماد کرد که بالای میانگین صد روزه خط سفید رنگ تثبیت شود. همان‌طور که می‌بینید روز گذشته این خط به عنوان مقاومت عمل کرده و باعث اصلاح دوج‌کوین شده است. محدوده مستطیل شکل  0.16 تا 0.17 دلار که چندین بار مورد حمایت بازار قرار گرفته است می تواند ناحیه حمایتی خوبی برای دوج‌کوین در صورت اصلاح بیشتر قیمت باشد. در صورت از دست رفتن این محدوده، ناحیه 0.13 دلار می‌تواند اخرین و مهم‌ترین حمایت پیش‌رو باشد.

شیبا

4

در شکل بالا شیبا بعد از رشد انفجاری اخیر خود، وارد یک روند نزولی شدید شده است و هنوز در این روند نزولی قرار دارد. اگر خط آبی رنگ را به عنوان سقف روند نزولی شیبا در نظر بگیریم، خواهیم دید سقف این خط در حال حاضر با میانگین صد روز هم تراز است و می‌تواند به عنوان یک نقطه مقاومتی مهم عمل کند. در صورتی که شیبا بتواند این محدوده را به سمت بالا بشکند و سپس محدوده فیبو 0.61 را که به نوعی مقاومت اصلی آن محسوب می‌شود پشت سر بگذارد، می‌توان انتظار تغییر روند از این میم‌کوین را داشت. در صورت اصلاح شیبا، محدوده 0.78 فیبوناچی اصلاحی به عنوان حمایت پیش رو در نظر گرفته شده است.

اولانچ

5

اولانچ در نگاه اول در موقعیت تکنیکالی جالبی قرار دارد. مطابق شکل بالا که در نمای روزانه آورده شده است، اولانچ بعد از حرکت پرایس اکشن اسپایک خود در ناحیه بیضی شکل، با اولین پولبک وارد فاز کانال شده است. بعد از گذشت 136 روز هم چنان این کانال صعودی حفظ شده است و تا زمانی که شکست آن ثابت نشود می‌توان اظهار داشت که هم چنان اولانچ در داخل کانال حرکت می‌کند. در حال حاضر رمزارز توانسته به کف کانال واکنش مثبت از خود نشان دهد و نکته قابل توجه تر، هم تراز بودن کف کانال با محدوده میانگین صد روز اخیر است که اعتبار این محدوده یعنی 80-90 دلار را بالا می برد. اگر اولانچ بتواند از این ناحیه به سمت بالا رشد کند، خط وسط کانال، یعنی مستطیل قرمز رنگ که برابر 120-130 دلار است می‌تواند به عنوان مقاومت پیش‌رو در نظر گرفته شود.

اتم

6

در خصوص بازدهی مورد توجه اتم کافی است بدانید در سقوط یک ماه گذشته بازار این رمزارز بالغ بر 90 درصد بازدهی مثبت داشته است. رشد جالب توجه اتم مدیون شبکه موفق آن یعنی ترا است که در حال حاضر بعد از اتریوم بیشترین دارایی قفل شده در حوزه دیفای را به خود اختصاص داده است. اتم بعد از حرکت اسپایک ناحیه بیضی شکل خود، وارد یک محدوده تردینگ رنج یا نوسانی شده است. سقف محدوده تردینگ رنج 44 دلار و کف آن 20 دلار است. در حال حاضر نزدیک شدن اتم به سقف تاریخی آن باعث شده که این رمزارز دچار افزایش عرضه در این نواحی شود، در صورتی که فشار فروش افزایش یابد، می‌توان محدوده 30 دلار و سپس کف تردینگ رنج یعنی محدوده 17-21 دلار را به عنوان حمایت‌های بعدی در نظر گرفت.

چین لینک

7

چین لینک در نمای روزانه به عنوان اخرین رمزارز گزارش مورد بررسی قرار گرفته است. این رمزارز در حال شکستن و تثبیت بالای میانگین صد روز خط سفید رنگ است که در صورت موفقیت تثبیت، می‌تواند سقف کانال نزولی خط آبی رنگ را به عنوان هدف بعدی رمزارز در نظر گرفت. در صورتی که اصلاح لینک ادامه دار باشد می‌توان محدوده 15-19 دلار را به عنوان حمایت معتبر پیش روی رمزارز در نظر گرفت، همان طور که می بینید لینک بارها به این محدوده حمایتی واکنش نشان داده است.