۰ نفر

فرصت های سرمایه گذاری در کیش

۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبر: 685185
فرصت های سرمایه گذاری در کیش

جزیره کیش به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و قوانین انعطاف پذیر آن در رابطه با گمرک و مالیات یکی از مناطق بسیار مهم و سودآور برای سرمایه گذاران محسوب می شود.

سرمایه گذاری در کیش به دلیل داشتن بازارهای بزرگ مالی از جمله بورس، بانک، بیمه، بازارهای صنفی و فارغ از این ها به دلیل توریستی بودن این منطقه، اقدامی است که هر سرمایه گذاری آن را در نظر می گیرد. قبل از اینکه به مزایای اصلی سرمایه گذاری در کیش بپردازیم باید ابتدا مشخص کنیم که به طور کلی در چه زمینه هایی می توان سرمایه گذاری انجام داد.

فرصت های سرمایه گذاری در کیش

  • مشارکت در ساخت ( هتل، برج، اماکن تفریحی و گردشگری)
  • سرمایه گذاری در برج ها یا پیش  خرید واحدهای برج ها
  • مراکز پذیرایی ( رستوران ها، فست فودها، چایخانه های سنتی، کافی شاپ ها)
  • سرمایه گذاری از طریق سهام ( خرید سهام بورسی، سهام هتل و سایر مراکز مختلف)
  • سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ( هوایی، سلامت، آموزشی، فرهنگی)
  • سرمایه گذاری در مراکز اقامتی
  • سرمایه گذاری در تورهای گردشگری ( سری به تورگردان، مجری مستقیم تور، بزنید)
  • شهرک سازی
  • کشتیرانی و دریانوردی

چرا کیش از لحاظ گردشگری گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می شود؟

فرصت های سرمایه گذاری در کیش

همانطور که گفتیم یکی از فرصت های سرمایه گذاری در کیش به دلیل ماهیت توریستی و گردشگری آن است. این منطقه جزء مناطق آزاد محسوب شده و یکی از شهرهای تفریحی و پربازدید ایران است. اخیرا مناقضه ای صورت گرفته که در آن عملیاتی جهت زیباسازی جزیره کیش اجرا می شود و این جزیره را پیش از پیش به یکی از کانون های اصلی گردشگری تبدیل می کند. فعالیت و سرمایه گذاری در هتلداری، تفریحات دریایی و دیگر تفریحات شهری از جمله فرصت های سرمایه گذاری در کیش خواهد بود.

 

برای رزرو تور کیش از تهران، تهران و سایر شهرها در هر هتلی که مدنظرتان است همین حالا اقدام کنید!

 

چه عواملی کیش را نسبت به سایر مناطق منحصر به فرد می کند؟

  • افراد خارجی برای ورود به جزیره کیش نیاز به ویزا ندارند.
  • دسترسی به بندرها و شهرهای بین المللی مانند دوبی، دوحه و سایر کشورهای عربی آسان است.
  • کیش جزء مناطق آزاد محسوب می شود و به تمام آب های جهان دسترسی آزاد دارد.
  • جزیره کیش یکی از قطب های جذاب گردشگری محسوب می شود و سالانه بیش از یک میلیون نفر به جزیره کیش سفر می کنند.
  • جزیره کیش به مناطق نفت  خیز مانند عسلویه نزدیک بوده و موقعیت آن را به یک موقعیت استراتژیک تبدیل کرده است.
  • بهره مندی از منابع انرژی مانند گاز جدا از سرزمین اصلی
  • امنیت اجتماعی بالا در جزیره کیش و پایین بودن سطح ناهنجاری های اجتماعی
  • امکانات حمل و نقلی باکیفیت و مناسب

خرید سهام هتل

سرمایه گذاری هوشمند یعنی یک سرمایه گذاری سود ده و بلند مدت. از آنجایی که کیش یک موقعیت مکانی عالی برای گردشگری در نظر گرفته می شود، سرمایه گذاری هتل در کیش و یا خرید سهام هتل یک سرمایه گذاری عاقلانه و پر بازده خواهد بود. خرید سهام هتل برای افرادی که دارای نقدینگی بالایی نیستند یک گزینه عالی محسوب می شود و می توانند به صورت همیشگی درآمد داشته باشند. همچنین هتل هایی که در مناطقی مثل جزیره کیش ساخته می شوند پیشرفت و رشد سریعی خواهند داشت و در بلند مدت ارزش افزوده ایجاد خواهند کرد.

ماهیت گردشگری کیش باعث شده بیشتر هتل های آن جزء هتل های شناخته شده و پربازدید باشند و بیشترین تورهای گردشگری به سمت این هتل ها روانه  می شوند. مثلا تور کیش هتل داریوش برای بسیاری از افرادی که به کیش سفر کرده اند نامی آشناست. بیشتر سرمایه گذاران در این هتل اقامت می کنند. اقامت در این هتل می تواند ارتباطات خوبی را برای کار و سرمایه گذاری رقم بزند. به علاوه صاحبان هتل نیز ایده های زیادی در این زمینه دارند.

مشارکت در ساخت مراکز تفریحی و گردشگری

فرصت های سرمایه گذاری در کیش

تاکنون پروژه های بسیار عظیمی در زمینه گردشگری در کیش انجام شده است که از بزرگ ترین آن ها می توان به پروژه فانوس دریایی اشاره کرد. مجموعه ای تفریحی که شامل انواع رستوران ها، کافی شاپ، فست فود، آمفی تئاتر و غیره است. خرید سهام اماکن تفریحی و گردشگری مانند خرید سهام هتل یکی از راه های عالی برای سرمایه گذاری سودده است. سالانه حدود 1.5 میلیون مسافر وارد جزیره کیش می شوند و از آنجایی که هدف اکثر آن ها سفر تفریحی است، رستوران ها و اماکن گردشگری را به یکی از مشاغل پردرآمد تبدیل کرده اند.

مراکز خرید

مراکز خرید کیش در کنار مراکز تفریحی یکی از پربازدید ترین مکان های جزیره کیش هستند و روزانه هزار نفر در این مراکز خرید در رفت و آمد هستند. بنابراین سرمایه گذاری در ساخت مراکز خرید نیز می تواند یکی از فرصت های مناسب جهت سرمایه گذاری در کیش محسوب شود.

کلوپ های تفریحی

کلوپ های تفریحی یکی دیگر از مراکز گردشگری پردرآمد در کیش است. در حال حاضر بیش از ۳۰ کلوپ تفریحی در کیش فعالیت دارند و روزانه مسافران زیادی را به خود جذب می کنند. داشتن ایده های خلاقانه و نوآور برای ساخت کلوپ های تفریحی متفاوت می تواند گزینه ای بسیار عالی و هوشمندانه در جزیره کیش محسوب شود.

کیش، موقعیتی استثنائی برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی

از آنجایی که معاملات ارزی در کیش بسیار آسان انجام شده و خدمات بانکی و بیمه ای آن ها چه خصوصی و چه دولتی بسیار گسترده است، بازارهای مالی همیشه یکی از بخش های جذاب سرمایه گذاری در کیش در نظر گرفته می شود. بخصوص فعالیت بورسی مرتبط با محصولات پتروشیمی و بورس نفت.

مزایای سرمایه گذاری در کیش چیست؟

سرمایه گذارانی که هرگونه فعالیت اقتصادی در کیش انجام دهند، به مدت 20 سال از مالیات معاف خواهند بود و می توانند بدون محدودیت ارزهای خود را به سایر مناطق آزاد ایران یا دیگر کشورها انتقال دهند. همین ویژگی راه ها برای بسیاری از سرمایه گذاری ها باز خواهد کرد. همچنین افراد به صورت 100 درصد ماکیت خارجی خواهند داشت و اتباع خارجی می توانند بدون اخذ رویداد و با حمایت و تضمین قانونی کامل سرمایه گذاری انجام دهند.

از مزیت ها بازار مالی می توان به خدمات بانکی و پولی انعطاف پذیر، گستردگی خدمات بانکی و بیمه ای چه خصوصی و چه دولتی و انجام معاملات ارزی آسان اشاره کرد. همچنین سرمایه گذاران برای وارد کردن هرگونه مواد اولیه و ماشین  آلات صنعتی و واحدهای تولیدی از حقوق گمرکی معاف خواهند بود و می توانند با تشریفات بسیار ساده برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا اقدام کنند. پس به طور کلی می توان گفت که فرایند گمرک و عملیات ورود و خروج کالا در کیش بسیار آسان تر از سایر مناطق است.

سرمایه گذارانی که در بخش ساخت و ساز قصد فعالیت دارند، می توانند به راحتی به نیروی کار ماهر دسترسی داشته باشند. شرایط و مقررات برای هرگونه فعالیت در ساخت و ساز نیز ساده است. همچنین موقعیت استراتژیک و نزدیکی به مناطق نفت خیر عسلویه باعث ارزش افزوده جهت ساخت اماکن مختلف شده است. همچنین وجود شهرک صنعتی در جزیره کیش راه را برای سرمایه گذاری در کارآفرینی و تاسیس کارخانه ها و تولید ی های مختلف باز گذشته است و به افرادی که در این زمینه سرمایه گذاری کنند، امتیازات خاص و ویژه مختص مناطق آزاد اهدا می شود.