۰ نفر

در ایالت‌های کلیدی آمریکا؛

فوری/ فاصله «ترامپ» با «بایدن» کم شد!

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۴۲
کد خبر: 478506
فوری/ فاصله «ترامپ» با «بایدن» کم شد!

گرچه در نظرسنجی‌ها در سطح ملی دونالد ترامپ با اختلاف ۱۰ درصد همچنان از «جو بایدن» عقب است، اما رئیس‌جمهور آمریکا در ۱۲ ایالت کلیدی که نقش سرنوشت‌ساز در انتخابات دارند، به سرعت در حال جبران عقب افتادگی خود است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ترامپ فاصله خود با بایدن را از ۱۰درصد به ۶درصد در این ایالت‌ها رسانده که با توجه به حاشیه خطای این نظرسنجی‌ها، احتمال نتیجه غیرمنتظره مانند آنچه در سال۲۰۱۶ رخ داد وجود دارد.

به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، در یک نظرسنجی ملی انجام شده، جو بایدن با اختلاف ۵۲درصد در مقابل ۴۲درصد همچنان از دونالد ترامپ پیش است که تقریباً در دو هفته گذشته میزان اختلاف دو نامزد، ثابت بوده است. اما طبق همین نظرسنجی، در ۱۲ایالت کلیدی اختلاف دو نامزد ۵۱ به ۴۵درصد با پیشتازی بایدن است که نشان می‌دهد ترامپ توانسته در کمی بیش از یک ماه اختلاف خود را با بایدن را از ۱۰ درصد به ۶درصد برساند.

نکته دیگر این است که بایدن با اختلاف ۶۱ به ۳۵درصد در مقابل ترامپ در میان افرادی پیش است که در رای‌گیری زودهنگام شرکت کرده‌اند؛ در حالی که در بین کسانی که قصد دارند در روز انتخابات رای بدهند، ترامپ ۶۱ به ۳۲درصد پیشتاز است.

این نظرسنجی را وال استریت ژورنال و شبکه ان‌بی‌سی با شرکت ۱۰۰۰رای‌دهنده ثبت نام شده از طریق تلفن بین ۲۹ تا ۳۱اکتبر (دو روز پیش) انجام داده‌اند. این نظرسنجی آمار در هر ایالت کلیدی را به صورت مجزا بررسی نکرده و رقم میانگین در همه این ایالت‌ها را ارائه کرده است.

انتخابات زودهنگام در آمریکا هفته‌هاست آغاز شده و تاکنون بیش از ۹۳میلیون آمریکایی در رای‌گیری زودهنگام شرکت کرده‌اند.

با توجه به شرایط ویژه برگزاری انتخابات امسال در آمریکا به دلیل شیوع کرونا، هنوز معلوم نیست در شب انتخابات نتیجه چند ایالت مشخص خواهد شد.  مقامات چند ایالت از جمله پنسیلوانیا و ویسکانسین گفته‌اند شمارش آرای پستی در این ایالت‌ها چند روز طول خواهد کشید.

پیشتر یک پایگاه خبری فاش کرد که ترامپ به چند نفر از معتمدین خود اعلام کرده که قصد دارد سه‌شنبه شب و پیش از پایان شمارش رسمی آرا،‌ پیروزی خود را در انتخابات اعلام کند.

متحدان ترامپ می‌گویند برای اینکه این اتفاق بیفتد،‌ وی دست کم نیاز دارد در ایالت‌های اوهایو، فلوریدا، کارولینای شمالی، تگزاس، آیوا، آریزونا و جورجیا پیروز شود یا آنکه پیشتاز باشد.