۰ نفر

مروری بر مهمترین اتفاقات بورس هفته؛

پیش بینی بورس؛ بازار شنبه با صف فروش همراه است؟

۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۰
کد خبر: 638571
پیش بینی بورس؛ بازار شنبه با صف فروش همراه است؟

طبق پیش بینی کارشناسان به نظر می‌رسد بازار سرمایه در هفته آینده کم تقاضا و در مواردی نسبتا پرعرضه باشد. اما احتمالا نیروگاهی‌ها تحت تاثیر قطعی برق صنایع در آینده، با اقبال سهامداران همراه شوند.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ معاملات بورس در پنجمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد حدود ۹ هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۶۴هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۵۵۶۵واحد و ۱۶۸واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از هشت میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و ۱۳۵میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

مسعود میرزاباقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: طی دو هفته گذشته و پس از پایان یافتن هیجانات مربوط به افزایش قیمت کالاها تمایل سهامداران به خرید سهام زراعتی‌، دامداری، غذایی و دارویی افزایش یافت.

وی ادامه داد: پس از آن گزارش عملکرد تعدادی از پتروشیمی‌ها به بازار مخابره شد که تحت تاثیر نرخ‌ جدید یوتیلیتی‌ها سود آنها با کاهش همراه شد و در مواردی این شرکت‌ها زیان‌ده بودند. این موضوع برخلاف انتظار فعالان بازار بود و معاملات را با شوک همراه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: گزارش حسابرسی نشده پالایشی‌ها نیز با توجه به اینکه نرخ نفت و فرآورده‌های نفتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام نشده بسیار محتاطانه و بدبینانه بود.

وی افزود: موضوع عرضه سهام دو خودروساز بزرگ کشور ناهماهنگی این حوزه را به طور کامل به تصویر کشید و در پی آن کلیت بازار نسبت به این واگذاری بدبین شدند. همه عوامل باعث شد تا معاملات بورس در این هفته پرفروش و سرخپوش ظاهر شود.

میرزاباقری در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بورس هفته آینده کم تقاضا و در مواردی نسبتا پرعرضه باشد. اما احتمالا نیروگاهی‌ها تحت تاثیر قطعی برق صنایع در آینده، با اقبال سهامداران همراه شوند.