۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۷ بهمن / بورس متعادل شد؟

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰
کد خبر: 611004
پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۷ بهمن /  بورس متعادل شد؟

به باور کارشناسان، تعادل یکی از ویژگی های مهم و محسوس معاملات امروز در بورس تهران بود، اما آیا تعادل بازار ادامه خواهد یافت؟

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ بر اساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد تعادل بازار به روزهای آینده انتقال یابد و به دنبال آن حرکتی U شکل در بازار شکل گرفته و  روند صعودی بورس آغاز شود.

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: بورس امروز به تعادل رسید، به ویژه با رسیدن به انتهای بازار، تعادل در معاملات بیش از پیش نمایان بود. اما همچنان ارزش معاملات پایین، از مهمترین عوامل افت و خیزهای این روزهای بورس است.

وی بیان کرد: ادامه یافتن خروج پول از معاملات بورس و فرابورس و همچنین صندوق‌های درآمد ثابت نشان می‌دهد سهامداران به دنبال کاهش قیمت دلار انتظار دارند تا سهام موردنظر خود را در قیمت‌های پایین‌تر خریداری کنند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: صنایع پتروشیمی خلیج فارس با نماد «فارس» عامل اصلی رشد شاخص کل در معاملات امروز بود. این نماد بورسی با تاثیر ۲۱۵۳واحدی بر شاخص کل، سبزپوشی شاخص کل را رقم زد.

وی افزود: اگر تعادل بازار در روزهای آینده همچنان ادامه یابد، به نظر می‎‌رسد حرکتی U شکل در بازار شکل بگیرد؛ به این معنا که پس از کف سازی، روند صعودی بازار آغاز خواهد شد. در مجموع به نظر می‌رسد تعادل، اصل جدا ناپذیر از معاملات روز چهارشنبه باشد.

دیبا در پایان گفت: اگر تعادل بازار به هفته آینده نیز منتقل شود، می‌توان گفت با تشکیل حرکتی U شکل در بازار، روند صعودی بورس شکل خواهد گرفت.