امروز معامله‌گرها ۸۵۰ میلیارد تومان سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه محصولات شیمیایی تعلق داشت و ۵.۴ درصد از کل سهام کشتیرانی آریا معامله شد.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ روز جاری در مجموع حدود پنج هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «پترول»، «تاپیکو»، «وآیند»، «دی» و«وتجارت» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در دومین روز هفته معادل ۸۵۰ میلیارد تومان سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان دست به دست شد، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین پس از معاملاتی به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان دوم شد و سهام بانک آینده نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام بانک صادرات ایران (وبصادر) پس از بازگشایی ۹.۵ درصد رشد قیمت را تجربه کرد و در ادامه معاملات با افت پنج درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد. اما در پایان، ناظر تمامی این معاملات را باطل کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» با معاملات هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۵.۴ درصد از کل سهام کشتیرانی آریا (حاریا) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۵۹ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۴ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به هفت نماد نخست اختصاص داشت.

رتبه_بندی-سهام-در-معاملات-بورس-و-فرابورس-99.07.06

ارزش معاملات سهام 99.07.06طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی