به دنبال تعطیلی‌هایی که بر اثر شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، بسیاری از مشاغل در حال حاضر به سمت ورشکستگی در حال حرکت هستند. کشوری که بیشترین آسیب را در این زمینه متحمل خواهد شد ایالات متحده است که پیش‌بینی می‌شود در سال 2021 نسبت به 2019، 57درصد از مشاغل ورشکسته شوند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بر اساس گزارش ارائه شده توسط شرکت بیمه Euler Hermes، اثرات بیماری همه‌گیر کووید-19 در سال 2021 به شدت در ورشکستگی مشاغل احساس می‌شود.

گفتنی است که شمار ورشکستگی‌ها در ایالات متحده (افزایش 57درصدی نسبت به سال 2019)، برزیل و بریتانیا به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. همچنین انتظار می‌رود چین در این زمینه به شدت آسیب ببیند.

از آنجایی که بسیاری از کشورها دیگر به مشاغلی که در طول این بیماری همه‌گیر برای ورشکستگی پرونده پر کرده‌اند، نیاز ندارند، بهای حقیقی برای این مشاغل بسیار دیرتر آشکار می‌شود. انتظار می‌رود ورشکستگی‌ها در نتیجه این مقررات در سال 2020 اتفاق بیافتد و در سال 2021 خود را نشان دهد.

پیش‌بینی می‌شود در این زمینه بار کمتری در آلمان احساس شود و انتظار می‌رود ورشکستگی‌ها در سال 2021 ، 12درصد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت بیمه Euler Hermes در آلمان، اتریش و سوئیس پیش‌بینی می‌کند که آرامش پیش از طوفان این ورشکستگی در سه ماهه سوم سال 2020 به پایان برسد. وی گفت: "این بمب ساعتی در اواخر سه ماهه سوم سال جاری خاموش خواهد شد و امواج شوک احتمالا تا نیمه نخست سال 2021 گسترش می‌یابد.

اقتصادهای توسعه‌یافته در شرق آسیا، به عنوان مثال ژاپن و کره جنوبی، به دلیل جلوگیری از تعطیلی‌ها در مقیاس گسترده و طولانی‌ مدت، به میزان قابل توجهی ورشکستگی کمتری را تجربه خواهند کرد. هند نیز که در حال حاضر دومین کشوری است که بیشترین آسیب را بر اثر این بیماری همه‌گیر تجربه کرده، انتظار می‌رود آسیب اندکی در این زمینه ببیند.

در نمودار ارائه شده، پیش‌بینی افزایش ورشکستگی مشاغل در 2021 نسبت به 2019 را مشاهده می‌کنید؛

ورشکستگی مشاغل