۰ نفر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد؛

برقراری‌ پرواز ‌برای بازگرداندن ایرانی‌ها از ترکیه

۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۲۳:۴۸
کد خبر: 467347
برقراری‌ پرواز ‌برای بازگرداندن ایرانی‌ها از ترکیه

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در حال حاضر هفته‌ای 3پرواز بدون مسافر از تهران به استانبول توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام می‌شود تا ایرانی‌ها بتوانند از ترکیه به کشور برگردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مقصود اسعدی سامانی، اظهار داشت: در حال حاضر هفته‌ای 3 پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایرانی برای بازگرداندن مسافران ایرانی بین تهران و استانبول برقرار شده است.

وی ادامه داد: در واقع پروازها از تهران به استانبول به صورت بدون مسافر انجام می‌شود، تا از استانبول مسافران ایرانی را به کشور بازگرداند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: شرکت‌ها مجاز به اعزام مسافر به استانبول نیستند و فقط می‌توانند ایرانی‌ها را به کشور برگردانند.

اسعدی سامانی بیان کرد: البته بین مسافران ترک، آنهایی که برگه مأموریت به کشور ما دارند و یا دیپلمات باشند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند با این پروازها به ایران سفر کنند.

وی با بیان این که ترکیش ایرلاین فعلا به کشور ما پروازی ندارد، گفت: تاریخ تعیین شده توسط ترکیه (11 مهرماه) برای برقراری پروازهای تهران و استانبول که پیش از این اعلام شده بود، هم فعلا اعتباری ندارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: در حال حاضر به 20 فرودگاه دنیا پرواز موردی نیاز داریم و مسافران ایرانی خارج از کشور که می‌خواهند، به کشور برگردند، مشکلی از نظر جابه‌جایی ندارند و با رعایت پروتکل‌ها پروازها انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین پروازها به کشورهای اروپایی با رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود و آن‌هایی که اتباع آن کشور باشند، تابعیت یا اقامت دائم داشته باشند، یا آنکه برگه مأموریت و مأموریت خاص داشته باشند، امکان مسافرت به آن کشورها را دارند.

فرودگاه ایرانشهر امکان پذیرش همه نوع هواپیما را ندارد

وی درباره پروازهای فرودگاه چابهار و تعطیلی فرودگاه توضیح داد: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری صبح امروز برای بررسی مشکلات فرودگاه چابهار (کنارک) به این فرودگاه سفر کرد و پیش بینی می‌شود با سفر کاپیتان زنگنه مشکلات این فرودگاه رفع شود و پروازها مجددا برقرار شود.

اسعدی سامانی با بیان اینکه برخی پروازهای چابهار به فرودگاه ایرانشهر منتقل شده است، افزود:‌ فرودگاه ایرانشهر امکان پذیرش همه نوع هواپیما را ندارد، بنابراین در حال حاضر فقط ماهان به این فرودگاه پرواز دارد که هفته‌ای 3 تا 4 روز پرواز برای جابه‌جایی مسافران انجام می‌دهند.