۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

برترین شتاب‌‌دهنده‌ها و مراکز رشد اروپا در سال۲۰۲۰/ اسپانیا؛ کشوری رویایی برای استارتاپ‌ها

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱
کد خبر: 466862
برترین شتاب‌‌دهنده‌ها و مراکز رشد اروپا در سال۲۰۲۰/ اسپانیا؛ کشوری رویایی برای استارتاپ‌ها

مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها را می‌توان مهمترین پایگاه برای شکل‌گیری و رشد فعالیت‌های استارتاپی دانست. مراکزی که با ارائه انواع خدمات مالی و مشاوره‌ای، نقش بسزایی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در کشورهای مختلف ایفا می‌کنند. در همین رابطه، اروپا یکی از مناطق پیشتاز جهان در زمینه ایجاد مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌های کارآمد دانست.

اقتصاد آنلاینسجاد رفیع؛ مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها را می‌توان مهمترین پایگاه‌ پشتیبانی از فعالیت‌های استارتاپی دانست. این مراکز از طریق ارائه انواع حمایت‌های مالی و مشاوره‌ای و همچنین در اختیار گذاشتن فضای فیزیکی ارزان قیمت، علاوه بر تسهیل روند شکل‌گیری و رشد استارتاپ‌ها، به مدیران آن‌ها در اتخاذ تصمیمات مناسب کمک می‌کنند. مالکیت چنین مجموعه‌هایی ممکن است در اختیار دولت و یا دانشگاه‌ها باشد. در برخی موارد ممکن است تعدادی از بنگاه‌های اقتصادی با هدف کمک به رشد یک صنعت خاص، اقدام به تاسیس مراکز رشد و شتاب‌دهنده کنند. در همین رابطه، در ادامه به معرفی پنج مورد از برترین مراکز رشد و شتاب‌دهنده اروپا در سال 2020 خواهیم پرداخت.

1- مرکز رشد Codebase

این مرکز اسکاتلندی که در سال 2014 تاسیس شد دارای سه شعبه در شهرهای ادینبورگ، استرلینگ و ابردین است. مجموع تسهیلات مالی دریافتی توسط استارتاپ‌های این مجموعه تا کنون بالغ بر 600 میلیون دلار بوده است. اجرای برنامه آماده‌سازی 10 هفته‌ای موسوم به pre-accelerator program و همچنین برگزاری دوره‌های مشاوره در 24 شهر بریتانیا از جمله مهمترین خدمات این مجموعه می‌باشد.

2- مجموعه SeedRocket

این مجموعه شامل مرکز رشد و شتاب‌دهنده بوده و دارای دو شعبه در شهرهای مادرید و بارسلونا است. تمرکز اصلی این SeedRocket روی استارتاپ‌های حوزه فناوری بوده و به دلیل همکاری گسترده و تنگاتنگ با شرکت گوگل، قادر به ارائه انواع تسهیلات جذاب به این استارتاپ‌ها است. برگزاری دوره 13 هفته‌ای افزایش شتاب و همچنین ارائه فضای فیزیکی مناسب در بیش از 50 نقطه جهان به پروژه‌های منتخب از جمله فعالیت‌های این مرکز می‌باشد.

 در این زمینه بخوانید:

3- مجموعه Conector

مجموعه Conector یک مرکز رشد و شتاب‌دهنده اسپانیایی است که در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای به کارآفرینان و همچنین استارتاپ‌های تازه تاسیس فعالیت می‌کند و تمرکز اصلی آن بر روی حوزه فناوری است. این مجموعه دارای یک شتاب‌دهنده فعال در زمینه فناوری‌های حوزه سفر و گردشگری به نام Conector Travel-Tech در شهر مایورکا می‌باشد. استارتاپ‌های پذیرفته شده در این مرکز تا کنون موفق به اخذ بیش از 400 میلیون دلار تسهیلات مالی شده‌اند. در همین رابطه، می‌توان به اخذ 200 میلیون دلار منابع مالی توسط 126 استارتاپ فعال در این مرکز در سال 2020 اشاره نمود.

4- مجموعه Yes!Delft

مجموعه Yes!Delft یکی از مراکز رشد پیشتاز در اروپا، همراه با برنامه‌های متنوع در زمینه افزایش شتاب استارتاپ‌ها است. خدمات این مرکز در طول فرایند شکل‌گیری تا درآمدزایی استارتاپ‌ها شامل انواع خدمات مالی و مشاوره (از طریق شبکه‌ای از متخصصان و مشاوران مجرب) است. برگزاری برنامه 10 هفته‌ای برای آموزش موسسان شرکت‌ها در زمینه جذب سرمایه‌گذاری از جمله مهمترین خدمات این مجموعه می‌باشد.

5- مجموعه Ace Incubator

این مجموعه در شهر آمستردام هلند واقع شده است. خدمات مرکز Ace Incubator شامل استارتاپ‌های تازه تاسیس و همچنین شرکت‌های تثبیت شده و آماده برای گسترش فعالیت می‌باشد. برگزاری دوره‌های 9 هفته‌ای آموزش و مشاوره و همچنین اخذ ویزای استارتاپی برای شرکت‌های خارجی واجد شرایط و علاقمند به حضور در این مرکز از جمله مهمترین خدمات این مرکز است.