۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد تولید ۱۸کالای صنعتی در چهارماهه۹۹/ تیراژ لوازم‌خانگی ۳۰درصد افزایش یافت

۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۱
کد خبر: 464672
رشد تولید ۱۸کالای صنعتی در چهارماهه۹۹/ تیراژ لوازم‌خانگی ۳۰درصد افزایش یافت

در چهار ماهه ابتدایی امسال تولید ۱۸کالای صنعتی با افزایش همراه شد که در این میان الیاف با حدود ۱۶۰درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیشترین رشد تولید را داشته است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ بر اساس آخرین آماری که وزارت صنعت منتشر کرده، از ابتدای سال تا تیر ماه در بین ۲۳کالای منتخب صنعتی، تولید ١٨کالا افزایش یافته که در این میان الیاف اکریلیک با رشد حدود ۱۶۰درصدی در صدر جدول قرار دارد.

تولید بیش از یک میلیون لوازم‌خانگی طی چهار ماه

طبق همین آمار، از ابتدای سال جاری تا تیر ماه مجموعا یک میلیون و ۷۶هزار و ۳۰۰دستگاه لوازم‌خانگی شامل لباس‌شویی، تلویزیون و یخچال‌فریزر ساخته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰درصدی داشته؛ به این ترتیب تولیدکنندگان در این مدت ۲۸۶.۱هزار دستگاه ماشین لباسشویی، ۳۳۸.۱هزار دستگاه تلویزیون و ۴۵۲.۱هزار دستگاه یخچال‌فریزر تولید کرده‌اند که میزان آن در مقایسه با آمار سال گذشته به ترتیب حدود ۶۸، ۶۰ و ۱.۴درصد بیشتر شده است.

افزایش ۱۹درصدی تیراژ خودرو تا تیر ماه

آماری که وزارت صنعت از عملکرد خودروسازان منتشر کرده، حاکی از آن است که از ابتدای سال تا تیر ماه بالغ بر ۲۹۴هزار دستگاه خودروی سواری به مرحله تولید رسیده که در مقایسه با ۲۴۷هزار خودروی تولید شده طی چهار ماهه اول سال گذشته با جهش ۱۹درصدی همراه بود؛ علاوه بر این در مدت مذکور تولید وانت ۳۲.۲ و کمباین ۲۴.۲درصد بیشتر از سال قبل بوده اما تیراژ تراکتور، اتوبوس، ون و مینی‌بوس به ترتیب ۵.۳ و ۵.۸درصد افت کرده است.

همچنین بنابر آمار‌ وزارت صمت، در چهار ماهه اول امسال تولیدکنندگان موفق به تولید ۸۴.۷هزار تن لاستیک خودرو با ۲۷.۶درصد افزایش نسبت به سال۹۸ شده‌اند؛ در این بین کفش و چرم جزو کالا‌هایی هستند که تولید آن‌ها از ابتدای سال تا پایان تیر ماه به ترتیب ۱۳.۱ و ۲۳.۲درصد افت کرده است.

جزییات آمار تولید کالا‌های منتخب صنعتی به شرح زیر است؛

16