۰ نفر

طی ۹ماه اخیر؛

مازاد حساب جاری کره‌جنوبی به بالاترین رقم رسید

۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۴۶
کد خبر: 464556
مازاد حساب جاری کره‌جنوبی به بالاترین رقم رسید

داده های آماری بانک مرکزی کره جنوبی نشان می‌دهد که مازاد حساب جاری این کشور در ماه ژوئیه به بالاترین سطح خود طی ۹ماه اخیر رسیده است.

به گزارش شینهوا، داده های آماری بانک مرکزی کره جنوبی که روز جمعه منتشر شد نشان می دهد که مازاد حساب جاری این کشور در ماه ژوئیه به بالاترین سطح خود طی 9 ماه اخیر رسید چرا که مردم این کشور با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان از سفر به خارج خودداری کرده بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش بانک مرکزی کره (BOK)، مازاد حساب جاری این کشور در ماه ژوئیه به 7.45 میلیارد دلار آمریکا رسید که بالاترین رقم از اکتبر 2019 محسوب می شود.

طبق آمار منتشر شده،‌ تراز حساب خدمات که میزان سفرها، هزینه های حمل و نقل و حق امتیاز را اندازه گیری می کند، در ماه ژوئیه 1.11 میلیارد دلار کسری نشان داد که نسبت به کسری 1.55 میلیارد دلاری سال گذشته کاهش یافته بود.

کسری حساب سفر در ماه ژوئیه به 370 میلیون دلار رسید، در حالی که در سال گذشته 1.13 میلیارد دلار بود.

به دلیل نگرانی های ناشی از شیوع بیماری کووید-19، مردم کره جنوبی مانند دیگر نقاط دنیا از سفر به خارج منصرف شدند. در میان رکود اقتصادی جهانی ناشی از شیوع این بیماری، صادرات و واردات کالای این کشور نیز برای پنجمین ماه متوالی تا ژوئیه کاهش یافته است.

مازاد تجارت کالاها در ماه ژوئیه 6.97 میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته 0.79 میلیارد دلار افزایش نشان داد.