۰ نفر

قائم مقام سازمان امور عشایر توضیح داد

درآمد عشایر چقدر است؟

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۳۲
کد خبر: 464185
درآمد عشایر چقدر است؟

قائم مقام سازمان امور عشایر میانگین در آمد خالص ماهانه هر خانوار عشایری را یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد که این رقم تا پایان برنامه ششم دو برابر شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شاپور علایی مقدم در حاشیه بازدید خبرنگاران از منطقه عشایری دشت لار استان تهران با بیان اینکه عشایر به دنبال آب مجازی هستند و در مسیر تغییر اقلیم حرکت می کنند، گفت: این افراد در اشتغالزایی و تولیدات کشور موثرند و کمترین میزان خسارت را به منابع طبیعی وارد می کنند.

شاخص برخورداری از آب شرب سالم جامعه عشایری به ۵۴ درصد رسیده است

وی ادامه داد: شاخص برخورداری از آب شرب سالم و بهداشتی برای جامعه عشایر از ٤٣ درصد در بازه دو ساله به حدود ٥٤ درصد رسیده و بنا است که این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه به ٦٣ درصد برسد.

قائم مقام سازمان امور عشایر تصریح کرد: روزانه ۷ میلیون لیتر آبرسانی سیار به عشایر انجام می شود و تلاش داریم که از آب رسانی سیار کم کرده و دسترسی آنها را به آب دائم افزایش دهیم.

علایی مقدم با بیان اینکه  جمعیت عشایر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است، گفت: استان تهران دارای ۲۵۷۸ خانواده عشایر با جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۱۵ نفر است که ۷۲۴ هزار دام دارند.

قائم مقام سازمان امور عشایر گفت: ۲۴ میلیون دام عشایری وجود دارد که از این تعداد ۲۰میلیون دام سبک و ۴ میلیون دام سنگین است. همچنین هریک نفر عشایر برای ۱۶ نفر از مردم کشور گوشت تولید می کند.

 این موضوعات در حالی مطرح شد که در این بازدید، برخی از عشایر مشکلاتی از قبیل کمبود آب شرب سالم و خدمات بهداشتی و درمانی را نیز مطرح کردند.