کشورهایی مانند ترکمنستان، کره شمالی و جزایر واقع در اقیانوس آرام جنوبی تا کنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نکرده‌اند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ با کمال تعجب، هنوز برخی از کشورها وجود دارند که هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نکرده‌اند. دو مورد مشکوک قطعا ترکمنستان و کره شمالی هستند؛ کشورهای دیکتاتوری که هنوز شیوع این ویروس در مرزهای خود را انکار می‌کنند.

با این حال، برخی شاهدان اعلام کرده‌اند که هر د و کشور موارد ابتلا به کووید-19 را تجربه کرده اند. در ترکمنستان، گزارش‌هایی مبنی بر افرادی که علائم مشکوک ویروس کرونا را تجربه کرده‌اند و در حال مرگ هستند وجود دارد، در حالی که دولت سکوت اختیار کرده است.

در کره شمالی، یک مورد مشکوک در شهر مرزی کی‌سانگ رخ داد که باعث شد کیم جونگ اون قرنطینه سه هفته‌ای برای این منطقه در نظر بگیرد. در حال حاضر این قرنطینه برداشته شده در حالی که رسانه‌های دولتی هیچ اظهارنظری در خصوص نتیجه نکردند.

در ماه آوریل، عدم حضور کیم جونگ اون در اجتماع، منجر به شایعاتی از جمله احتمال درگیر شدن کشور با کووید-19 شد. سپس وی پس از 20روز غیبت، در مراسم افتتاح یک کارخانه کودسازی زنده و سالم ظاهر شد.

در حالی که کارشناسان بر سر ادعای کره شمالی مبنی بر وجود نداشتن موارد ابتلا مباحثه می‌کنند، کاملا ممکن است که جدابودن این کشور از سایر نقاط جهان در حال حاضر به نفع آن باشد.

این کشور همچنین جزء اولین مناطقی بود که مرزهای خود را در واکنش به این تهدید بست و ممکن است این اقدامات زودهنگام در مهار شیوع بیماری موثر بوده باشد.

به استثنای رژیم‌های با ماهیت سانسور و پنهان‌کاری در کره شمالی و ترکمنستان، 10کشور دیگر نیز به طور مطمئن هیچ موردی از ابتلا به کووید-19 گزارش نکرده‌اند.

همه این کشورها جزایر واقع در اقیانوس آرام جنوبی هستند: پالائو، میکرونزی، جزایر مارشال، کیریباتی، جزایر سلیمان، تووالو، ساموآ، وانواتو و تونگا.

باز هم این مورد، محلی است که جداسازی و انزوا بهترین دفاع در برابر بیماری همه‌گیر بوده؛ اگرچه به رغم نبود موارد فیزیکی، این کشورها از ویروس ضررهایی را متحمل شده‌اند.

صنعت گردشگری در این مناطق بسیار حائز اهمیت بوده، و هتل‌ها و سواحل خالی شده‌اند. برخی دولت‌ها امیدوار بودند که مسیرهای هوایی ایمن را به روی استرالیا و نیوزلند بازگشایی کنند، اما افزایش مجدد موارد ابتلا در این کشورها باعث تعلیق چنین برنامه‌هایی شد.

هنوز امیدهایی برای برقراری ارتباط هوایی با تایوان وجود دارد اما بی‌ثبات بودن این ویروس سبب عدم قطعیت این امر می‌شود.

در نقشه ارائه شده، کشورهایی که موردی از ابتلا به کووید-19 گزارش نکرده‌اند را مشاهده می‌کنید؛

کووید-19