۰ نفر

وراث سهام عدالت بخوانند

۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۴
کد خبر: 462190
وراث سهام عدالت بخوانند

شورای‌عالی بورس تصمیم بسیار مهمی هم در این زمینه اتخاذ کرده است و آن هم اینکه مشمولان سهام عدالت که تا تاریخ اول مردادماه 99 اطلاعات خود را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده‌اند، اگر فوت کرده باشند، وراث آن‌ها از مالیات بر ارث معاف هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین، فهیمی بیان کرد: در مورد فوت‌شدگان هم باید یک ارتباط مکانیزه‌ای بین قوه قضائیه و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایجاد شود که البته بخش عمده کارهای آن انجام شده است. در زمان حاضر حدود 2/5 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت فوت کرده‌اند که نزدیک به 10 میلیون نفر وارث دارند و این سهام باید به آن‌ها منتقل شود. هم‌وطنان باید منتظر باشند که این زیرساخت به‌طور کامل انجام شود.

کدام وراث سهام عدالت از مالیات بر ارث معاف می‌شوند؟

وی گفت: به‌محض اینکه امکان مکانیزه بین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضائیه انجام شود، اعلام عمومی خواهد شد. توصیه می‌شود تا آن زمان و در این فاصله، وراث به دادگاه صالحه مراجعه و گواهی کسب وراثت اخذ کنند.

فهیمی اضافه کرد: شورای‌عالی بورس تصمیم بسیار مهمی هم در این زمینه اتخاذ کرده است و آن هم اینکه مشمولان سهام عدالت که تا تاریخ اول مردادماه 99 اطلاعات خود را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده‌اند، اگر فوت کرده باشند، وراث آن‌ها از مالیات بر ارث معاف هستند. این اقدام، قدم بزرگی بود زیرا از این طریق، مراجعه وراث به دارایی و پرداخت مالیات بر ارث توسط شورای‌عالی بورس حذف شد.