۰ نفر

رئیس دفتر رئیس‌جمهور؛

سرمایه‌گذاری در بورس، مطمئن اما بلندمدت

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۳۵
کد خبر: 461837
سرمایه‌گذاری در بورس، مطمئن اما بلندمدت

رئیس دفتر رئیس جمهور، با اشاره به اینکه دولت به بازار سرمایه اهتمام جدی دارد و از آن مراقبت می‌کند، تاکید کرد: سرمایه گذاری در بورس، مطمئن است، اما نباید به آن کوتاه مدت نگاه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا،  محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور گفت: هفته گذشته در ستاد اقتصادی دولت درباره بازار سرمایه، بحث و تبادل نظر و قرار شد وزیر اقتصاد کمیته‌ای را تشکیل دهد و پیشنهادهای متعددی تنظیم و در شورای عالی بورس بحث شود.

وی ادامه داد: این کار انجام شد و صبح شنبه یکم شهریور، شورای عالی بورس تشکیل جلسه داد و تصمیات خوبی هم گرفته شد.

واعظی با تاکید بر اینکه دولت به این بازار سرمایه اهتمام جدی دارد و از آن مراقبت می‌کند، افزود: البته باید نکات دیگری هم در نظر گرفته شود. زمانی که مرتب، بازار بزرگ می‌شود باید شرکت‌ها و بنگاه‌های جدید وارد این بازار شوند و برای این کار در دولت برنامه ریزی کردیم و رئیس جمهور در پی آن است که شرکت‌های سوده ده و خوب وارد بازار سرمایه شوند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی در داخل بورس هستند که سهام شناوری آن‌ها در حد خیلی کمی خرید و فروش می‌شود به همین علت شرکت سود ده است و مردم علاقه مندند سهامدار آن شوند، اما سهامی که در بازار عرضه می‌شود قابل توجه نیست که باید تعداد این سهام افزایش یابد و این کار هم انجام می‌شود.

واعظی، آگاهی مردم از بازار سرمایه را مهم دانست و ادامه داد: در بیشتر کشورهای پیشرفته، بورس نقش تعیین کننده‌ای هم برای سرمایه گذاری و هم مردم دارد و نباید انتظار داشت  سرمایه‌ای که وارد بورس می‌شود به طور مرتب سود بدهد و افزایش یابد.

وی ادامه داد: لازمه آن این است که اگر به سرمایه گذاری خود اعتماد دارید صبر و همچنین از کارگزاری‌های معتبر استفاده و با مشورت آن‌ها سرمایه گذاری کنید.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ وقت نباید در بورس، تصیمات هیجانی گرفته شود و باید روی این موضوع کار کنیم.

واعظی افزود: از نظر من و بسیاری از کسانی که بازار سرمایه را پیگیری می‌کنند این بازار در حال اصلاح است و اسم آن ریزش نیست.

وی اضافه کرد: حقوقی‌ها قرار است به کمک بیایند نه اینکه خودشان در بازار سرمایه اقداماتی انجام دهند و بفروشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: سرمایه گذاری در بورس، مطمئن است، اما نباید به آن کوتاه مدت نگاه کرد بلکه باید دراز مدت دید و در این صورت  برای هر دو طرف سرمایه گذار و بنگاه دار مفید خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت این است که همواره از بازار سرمایه صیانت و حمایت کند و بورس را رها نمی‌کند، گفت: شورای عالی بورس از ترکیب خوبی برخوردار است و وظیفه آن صیانت از سهامداران بورس است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اینکه اصلاح بازار سرمایه به شایعه عرضه شدن یا نشدن صندوق دارادوم ربطی نداشت و این فقط بهانه بود، افزود: زمانی که شاخص بورس به سرعت رو به رشد بود همه پیش بینی می‌کردند که بورس باید خود را اصلاح کند و مقالات متعددی در این زمینه نوشته شد و همه منتظر این موضوع بودند.

واعظی توضیح داد: زمانی که شاخص بورس به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار رسید همه منتظر اصلاح بودند، اما این اتفاق نیفتاد و شاخص بورس به سرعت به دو میلیون رسید که در آن زمان، همزمان شد با بحث عرضه شدن یا نشدن صندوق دارا دوم یعنی اگر این اتفاق هم نمی‌افتاد بورس باید خود را اصلاح می‌کرد.

وی تاکید کرد: باید مراقبت بیشتری کنیم و هماهنگی میان سازمان بورس و مجموعه خصوصی سازی و وزارت اقتصادی و وزارتخانه‌هایی که در صندوق‌ها هستند باید بیشتر شود تا مردم، اتفاقات را شفاف متوجه شوند.

واعظی گفت: با همت شورای عالی بورس و وزیر اقتصاد و ستاد اقتصادی دولت و رئیس جمهور، امیدواریم بورس جای مطمئنی برای سرمایه گذاری و سود بردن مردم باشد.

وی افزود: در زمانی فقط افراد حرفه‌ای در بورس فعالیت داشتند، اما اکنون افراد معمولی و همچنین حدود ۵۰ میلیون سهامدار عدالت در آن حضور دارند بنابراین حتماً باید از بورس و سهامداران، صیانت کنیم.