۰ نفر

دانستنی های سفر؛ هنگام گم شدن چمدان در سفر چه کنیم؟

۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۲
کد خبر: 683668
دانستنی های سفر؛ هنگام گم شدن چمدان در سفر چه کنیم؟

دانستن جای دقیق بار، میتواند به ایرلاین کمک کند سریعتر چمدان هایتان به شما باز گردند تا به سهولت از استرس چمدان گم شده خود کم کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین، اضطراب منتظر شدن برای چمدان هایتان در قسمت بارها، همیشه موجب تپش قلبتان میشود. هرچه بیشتر طول بکشد تا بارهایتان به دست شما برسد، بیشتر خود را متقاعد میکنید که بارتان گم شده است.

اغلب اوقات خوب است، اما هر یک بار در یک زمان، مسافر ناامیدی هستید که بدون چمدان فرودگاه را ترک میکنید و با چمدان گم شده به خانه بر می گردید، هرج و مرج صف تعطیلات. بین تلاش برای ردیابی کیف های خود، ضرورت خرید وحشت زده و دانستن دقیقا همان چیزی است که شرکت هواپیمایی یا بیمه مسافرت شما پوشش می دهد، عذابی وجود دارد که واقعا لازم نیست آن را تجربه کنید. در حالی که هیچ راه قطعی برای جلوگیری از مفقود شدن بارتان وجود ندارد، گام هایی وجود دارد که می توانید به کیف های خود شانس بیشتری برای گم نشدن بدهید.

مطمئن شوید کیف شما به درستی برچسب گذاری شده است

یک راه بسیار ساده برای جلوگیری از مفقود شدن بار سفرتان این است که مطمئن شوید که آن را به درستی برچسب زده اید، به نظر واضح  می رسد، اما حقیقت دارد!

این بدان معنی است که از تگ های قدیمی خلاص شوید، مطمئن شوید که برچسب های فعلی در یک مکان آسان برای خواندن و چک کردن هستند تا عامل فرودگاه هرچه سریعتر آن را روی کیفتان بخواند، هیچوقت نمیتوانید خیلی مراقب باشید!

از فناوری بالا در برچسب زنی استفاده کنید

استفاده از یک برچسب ردیابی GPS، یک روش محبوب برای پیدا کردن چمدان گم شده است. بسیاری از گجت های موجود در دسترس هستند، اما به طور کلی شامل یک تگ یا دستگاه کوچک و یک برنامه گوشی هوشمند هستند که از طریق آنها می توانید کیف های خود را ردیابی کنید.

دانستن جای دقیق بار، میتواند به ایرلاین کمک کند سریعتر چمدان هایتان به شما باز گردند تا به سهولت از استرس چمدان گم شده خود کم کنید.

Tile و TrakDot در میان برخی از قابل اعتمادترین نمونه های حال حاضر بازار هستند.

مشخص کنید که به کجا می رود و الان دست چه کسی است

علاوه بر برچسب علامت گذاری بر روی کیف خود، ایده ای خوب است تا جزئیاتی را در چمدان بگذارید؛ مانند اطلاعات تماس شما و برنامه سفرتان.

دلیل این امر ساده است: با اطلاعاتی که در مورد چمدان شما ارائه می شود، آسان تر به شما بازمیگردند. بعضی از متصدیان بار در داخل کیفها نگاه می کنند تا متوجه شوند که کجا می رود و به چه کسی به آن تعلق دارد؛ برنامه سفر خود را چاپ کنید و آن را در بالای لباس های خود قرار دهید تا راحتتر آن را دیده و برای شما بفرستند.

در اوایل چک کنید

اگر شما آخرین فردی هستید که به هواپیما می آید، احتمالا کیف های شما نیز دیر بارگیری میشود و شانس به موقع نرسیدنشان افزایش میابد.

به یاد داشته باشید، هنگامی که چمدان خود را برای بررسی روی میز بگذارید، باید به قسمت بارگیری برود. اگر تا آخرین لحظه آن را ترک کرده اید، ممکن است کیفهایتان در زمان بارگیری در انبار دپو نشود و احتمالا چمدان های شما بارگیری نخواهد شد.

بسته بندی درست وسایل در چمدان

از توقف های زیاد خودداری کنید

توسط انتخاب پروازهایی با یک توقف طولانی تر، به خود و بارهایتان زمان دهید که وارد هواپیمای بعدی شوند.

اگر دو پرواز را به طور جداگانه رزرو می کنید، دوباره اطمینان حاصل کنید که زمان زیادی برای خارج شدن از یکی، برداشتن کیف و بررسی برای هواپیمای بعدی دارید. در حالت ایده آل می خواهید پرواز مستقیم و بدون توقفی را داشته باشید تا کیف هایتان در این بین گم نشود. مراقب چمدان خود باشید چراکه دریافت خسارت گم شدن چمدان تان از سخت ترین کارهاست.

هر چه زمان بین پروازها بیشتر باشد، احتمال کمتری وجود دارد که بارهایتان حین تغییر گم شوند.

چمدان یا کیف ساده ای داشته باشید

هر گونه بندهای چرمی بلند را که میتواند مانع از حرکت بارهای شما شود، برداشته یا درجای مطمئن قرار دهید.

این به ویژه مهم است اگر شما به جای یک چمدان با کوله پشتی بزرگ مسافرت کنید، زیرا این کوله ها برچسب ها و بندهای بیشتری برای گیر کردن به چیزها دارند.

اگر چمدان شما ساده است. خوب، هرچه ساده تر بهتر است! شانس بیشتری وجود دارد که با شما از نقطه A به نقطه B برسد.

20160410173344-تجارت چمدانی.jpg

کیف خود را برجسته کنید

پس از یک پرواز طولانی، اکثر مردم فقط می خواهند تا چمدان خود را بگیرند و در اسرع وقت از فرودگاه بیرون بیایند. در عجله، یک مورد اشتباه در شناسایی گاهی می تواند رخ دهد و با چمدان گم شده به خانه بازگردید.

این بدان معنا نیست که شما نیاز به خرید کیف و چمدان براق و گران دارید، فقط مطمئن شوید که چمدان شما کمی از صدها چمدان مشکی دیگر متفاوت بنظر میرسد.

به عنوان مثال، شما می توانید چند بند رنگی اضافه کنید تا از بقیه متفاوت بنظر برسند و با این کار دو نشان را میزنید؛ آنها همچنین به حفظ امنیت کیف شما نیز کمک می کنند.

مسافرت

وسایل ارزشمندتان را همراه خود داشته باشید

خسارت گم شدن چمدان و مسئولیت چمدان برای اغلب خطوط هوایی بسیار پایین است. 1،000 پوند، اگر خوش شانس باشید و معمولا این موارد را پوشش نمی دهد اگر در چمدان شما آسیب ببینند.

پس چرا ریسک میکنید؟ اگر می توانید، تمام اشیاء ارزشمند را در کیف های دستی خود نگه دارید تا حواستان به آنها باشد.

اگرچه این کار مانع از گم نشدن بارهایتان نمیشود، همیشه باید یک سیاست بیمه جامع سفر داشته باشید که جبرانمفقود شدن بارسفرتان و همچنین بارهای گم شده ی شما را پوشش دهد.