۰ نفر

سفری به تنگه چاهکوه؛ از رزرو هتل تا گشت و گذاری دلچسب

۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 682572
سفری به تنگه چاهکوه؛ از رزرو هتل تا گشت و گذاری دلچسب

تنگه چاهکوه در جزیره زیبای قشم و در 70 کیلومتری شهر قشم قرار گرفته است و یکی از عجایب هفتگانه این جزیره (ژئو پارک قشم) به شمار می رود. این تنگه از صخره های بسیار زیبای تندیس مانند تشکیل شده که طی چندین میلیون سال بر اثر فرسایش زمین به وجود آمده است.

شاید در تنگه چاهکوه اثری از درختان سرسبز زیاد نباشد اما معماری طبیعی آن که دست سازه باد و باران است، شما را محو خود خواهد کرد. ابتدا یکی از هتل های قشم را رزرو کنید و برای بازدید از این جاذبه بسیار شگفت انگیز برنامه ریزی کنید. پس از رسیدن به قشم اولین کاری که می کنید باید از این جاذبه دیدن کنید چون در میان دیگر عجایب قشم، تنگه چاهکوه از زیبایی وصف نشدنی زیادی برخوردار است به همین دلیل باید آن را از نزدیک ببینید تا متوجه شگفت انگیزی آن شوید.

در این نوشتار ما قصد داریم شما را با تاریخچه، امکانات موجود، جاذبه های گردشگری اطراف و مسیرهایی که می توانید به تنگه چاهکوه برسید آشنا کنیم و بهترین هتل های قشم را نیز برای اقامتی راحت به شما معرفی کنیم؛ پس با ما در ادامه همراه باشید.

 رزرو هتل

تاریخچه و ویژگی های تنگه چاهکوه

در دره چاهکوه، چهار عدد چاه آب قرار گرفته است که در گذشته های بسیار دور توسط ساکنان روستای چاهو برای دست یافتن به آب شیرین حفر شده است. به دلیل اینکه این تنگه در منطقه ای گرم و خشک قرار گرفته، آب بارانی که در این چاه ها ذخیره می شده، برای اهالی و ساکنان روستای چاهو بسیار مهم بوده است. این چهار چاه نیز دلیل انتخاب نام چاه کوه برای این دره به عمق 100 متر است. در ابتدا که به این دره وارد می شوید ارتفاع و عرض آن زیاد است اما هرچه جلو می روید از عرض آن کم می شود؛ به طوری که عبور از آن سخت است. چاه کوه با اشکال مختلف تندیس ها، برآمدگی ها و تورفتگی های بسیاری است که در اثر اسید موجود در آب باران بر روی سنگ های آهک و بی کربنات سدیم این تنگه به وجود آمده است.

راه های رسیدن به تنگه چاهکوه

برای رسیدن به این دره بسیار حیرت آور باید از میدان درگهان وارد جاده غربی قشم شوید. بعد از طی کردن 20 کیلومتر از این جاده، دوراهی دیرستان را می بینید؛ مستقیم به راه خود ادامه دهید و 11 کیلومتر دیگر را طی کنید. به یک میدان می رسید؛ به اولین جاده سمت راست وارد شوید و بعد از طی کردن 39 کیلومتر و قبل از اینکه به روستای چاهکوه برسید، به جاده سمت چپ وارد شوید. 2 کیلومتر از راه را بروید و در ادامه مشاهده می کنید که جاده ای آسفالت شده به تنگه چاهکوه منتهی می شود. همین حالا یکی از هتل های قشم را رزرو کنید و این دره زیبا را از نزدیک ببینید. برای دیدن تنگه زیبای چاهکوه بهتر است در فصول پاییز و زمستان که گرمای هوا طاقت فرسا نیست اقدام کنید.

برای بازدید از تنگه چاهکوه کدام یک از هتل های قشم را رزرو کنم؟

تعداد زیادی هتل برای اقامت در جزیره قشم وجود دارند که شما می توانید برای چند روز یکی از آن ها را رزرو کنید؛ اما اگر می خواهید بهترین اقامت را به همراه بازدیدی اعجاب انگیز در تنگه چاهکوه داشته باشید باید یکی از بهترین هتل های این جزیره را رزرو کنید و تا آخر عمر خاطره ای خوش از این سفر در ذهن داشته باشید. شما می توانید این هتل ها را خیلی سریع به صورت آنلاین از رزرواسیون سیتا رزرو کنید و لذت یک رزرو راحت را تجربه کنید. در سیتا به تمامی هتل های سراسر ایران دسترسی خواهید داشت و می توانید اقامتگاه مورد نظر خود را با توجه به سلیقه و بودجه خود از میان صدها گزینه انتخاب کنید. هتل آتامان قشم، هتل ارم قشم، هتل ساحلی خلیج فارس قشم، هتل آرتا قشم، هتل بوتیک ایرمان قشم، مجتمع اقامتی ساحل طلائی قشم از جمله بهترین هتل های قشم است که می توانید رزرو کنید و پس از استراحتی کوتاه، از تنگه اعجاب انگیز چاهکوه دیدن کنید. در این هتل ها امکاناتی مانند رستوران، سالن کنفرانس و اجتماعات، سالن بدنسازی، سالن بیلیارد، کافی شاپ، استخر، ماساژ، گشت نیم روزی، فروشگاه و... را می توانید پیدا کنید. از این هتل ها تا تنگه چاهکوه به صورت میانگین 1 ساعت و 35 دقیقه فاصله دارید.

 رزرو هتل

امکانات موجود در تنگه چاهکوه

معمولا برای بازدید از جاهای دیدنی ممکن است به چیزی نیاز داشته باشید و یا هوس خوردن یک خوراکی یا نوشیدنی به سرتان بزند. قبل از رسیدن به تنگه چاهکوه می توانید از امکاناتی مانند سرویس بهداشتی و هایپر مارکت استفاده کنید. همچنین قبل از ورود به دره، پارکینگ، نگهبانی، صندلی و نیمکت برای کمی استراحت، سطل زباله، فروشگاه صنایع دستی برای خرید سوغات جهت آسایش شما تدارک دیده شده است؛ اما از زمانی که به تنگه چاهکوه وارد می شوید امکاناتی نمی بینید پس هرچیز ضروری لازم دارید با خود همراه داشته باشید. داشتن یک دوربین برای ثبت خاطرات را فراموش نکنید.

جاذبه های اطراف تنگه چاهکوه

برای اینکه بتوانید در یک روز برنامه ریزی خوبی داشته باشید و از زمان خود بهترین استفاده را کنید، بهتر است با یک تیر چند نشان زده و از جاهای دیدنی دیگری نیز بازدید کنید. ولی در نهایت طی یک روز نمی توانید سرتاسر جزیره زیبای قشم را بپیمایید و نیاز به رزرو یکی از بهترین هتل های قشم دارید تا سر فرصت از این جاذبه ها دیدن کنید و خاطرات خوبی را بسازید. از تنگه چاهکوه تا جنگل حرا، 20 دقیقه و تا دره ستارگان، غار نمکدان و جزایر ناز 1 ساعت فاصله دارید. همچنین می توانید در صورت داشتن وقت از تنگه کریان، ژئوسایت دولاب، ژئوسایت چاکاویر و تنگه عالی که در نزدیکی تنگه چاهکوه قرار دارند نیز دیدن کنید.

 رزرو هتل

نکات پایانی برای بازدید از تنگه چاهکوه

از زمانی که به تنگه چاهکوه وارد می شوید تا زمانی که از آن خارج شوید نمی توانید از طریق تلفن همراه با دوستان و خانواده خود در تماس باشید زیرا تلفن همراه در این منطقه آنتن نمی دهد. حتما قبل از بازدید از این تنگه یکی از هتل های قشم را رزرو کنید و وسایل غیر ضروری خود را در اتاق رزرو شده بگذارید تا بتوانید راحت تر و بدون استرس از این مکان دیدن کنید. داشتن یک کفش مناسب برای پیاده روی در این جاذبه ضروری است زیرا ممکن است برخی از بخش های آن دارای پستی، بلندی و شیب باشد. به دلیل اهمیت چاهکوه و ثبت آن در سازمان جهانی یونسکو، در این منطقه زباله نریزید و اگر زباله ای مشاهده کردید با خود به بیرون از تنگه ببرید و در سطل زباله بیندازید. و در پایان بهتر است حداقل 3 ساعت قبل از تاریک شدن هوا برای بازدید از تنگه چاهکوه اقدام کنید زیرا به دلیل ارتفاع زیاد و وجود نور بسیار کم در شب، هنگام بازگشت به مشکل بر می خورید.

به پایان نوشتار سفری به تنگه چاهکوه؛ از رزرو هتل تا گشت و گذاری دلچسب رسیدیم. امیدواریم بتوانید به کمک این نوشتار، هم یکی از بهترین هتل های قشم را به راحتی رزرو کنید و هم با استفاده از راهنمایی های ذکر شده بتوانید بازدیدی کامل را از این تنگه اعجاب انگیز تجربه کنید. اگر از سفر به تنگه چاهکوه خاطره ای دارید با رزرواسیون سیتا (Cita.ir) به اشتراک بگذارید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.