۰ نفر

۱۰ دلیل برای سفر به کشور عمان / کدام فصل برای سفر به عمان مناسب است؟

۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۴۴
کد خبر: 682013
۱۰ دلیل برای سفر به کشور عمان / کدام فصل برای سفر به عمان مناسب است؟

عمان با طبیعت بکر و متنوع، غذاهای لذیذ، تجربه‌ها و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز و البته، تاریخ و تمدن اصیل و کهن خود، یکی از مقاصد جذاب سفر برای ایرانی‌ها در تعطیلات نوروزی یا فصل بهار است. اما جاذبه‌ها و زیبایی‌های عمان به همین‌جا ختم نخواهد شد؛ اگر برای سفر به عمان به‌دنبال دلایل بیشتری هستید، این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش اقتصادآنلاین، دیدن دریای عمان، دریای جنوبی ایران، از آن‌سوی مرز‌های کشور، زیبایی‌های طبیعی، امنیت، فعالیت‌ها تفریحی و آب‌و‌هوای مناسب در فصل بهار، تنها برخی از دلایلی است که مسافران را به سمت کشور عمان، به‌ویژه شهر مسقط، می‌کشاند. اگر در انتخاب عمان به‌عنوان مقصد سفر خود تردید دارید، با ما همراه باشید تا ۱۰ دلیل مهم برای بازدید از عمان را با یکدیگر بررسی کنیم.

۱. آب‌وهوای مناسب در فصل بهار

فصل بهار با میانگین دمای مناسب، بارش کم، رویش گل‌های بهاری در دامنه کوه جبل اخضر و رسیدن میوه‌های تازه و لذیذ، یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به این کشور محسوب می‌شود.

۲. معماری کهن و مدرن

تاریخ عمان، یادآور تعاملات بسیاری میان ملل‌ها و تمدن‌های مختلف است. این تاریخ غنی، در معماری قلعه‌های نخل و بهلا، روستا‌ها و خانه‌های باستانی هر منطقه در سراسر این کشور قابل شاهده است. موزه‌ها نیز بهترین مکان‌ها برای مطالعه تاریخ این سرزمین و آشنایی با ارزش‌های کهن آن به شمار می‌‌آید. جالب است بدانید که معماری عمان تنها به قلعه‌ها و بناهای تاریخی و معماری کهن ختم نمی‌شود؛ هتل‌های مجلل و خانه اپرای عمان با ترکیبی از سنگ‌های مرمر عمانی و ایتالیایی، از بناهای مدرنی است که در شهر مسقط دیده می‌شود.

۳. فرهنگ غنی

عمان دارای یکی از ارزشمند‌ترین فرهنگ‌ها در میان کشور‌های عربی است. تاریخ کهن، تمدن بزرگ، عادات و سنت‌های ارزنده، برخی از ویژگی‌های فرهنگی عمان است و تا به امروز نیز میان نسل‌های مختلف این کشور حفظ شده. سنت‌های عمانی نه‌تنها در زندگی روز‌مره عمانی‌ها، بلکه در لباس‌های سنتی و جشن‌های آنان نیز دیده می‌شود. در عمان، هر منطقه دارای لباس مخصوص خود، با رنگ‌ها و طراحی‌های منحصربه‌فرد است که از نظر ویژگی‌های کلی شباهت زیادی با یکدیگر دارند. علاوه بر این، جواهرات، خنجره‌های زینتی و شمشیر، بخشی دیگر از میراث فرهنگی عمانی‌ها به شمار می‌رود. گردشگران می‌توانند از طریق بازدید از موزه «بیت الزبیر» با مجموعه‌ بزرگی از تسلیحات تاریخی این کشور، از شمشیر‌‌های نقش برجسته تا تیغه‌های تزیین‌شده با آیات قرآنی، آشنا شوند.

۴. مسجد‌ سلطان قابوس 

مسجد‌ سلطان قابوس با چهار مناره و گنبد طلایی رنگ و صحن مرمری خود، یکی از زیباترین و بزر‌گ‌ترین مساجد عمان در شهر مسقط است. معماری این مسجد، ترکیبی از معماری اسلامی، خاورمیانه و عمان است و چشم هر بازدیدکننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در داخل مسجد نیز، لوستری درخشان و بزرگ و فرش ایرانی خودنمایی می‌کند.

مسجد‌ قابوس

۵. مهمان‌نوازی

یکی دیگر از مواردی که نظر بازدیدکنندگان را در سفر به عمان به خود جلب می‌کند، صمیمت، مهمان‌نوازی و سخاوت عمانی‌ها است. شهروندان عمان به‌گرمی از گردشگران استقبال می‌کنند و با تعارف قهوه، میوه‌های تازه، کوکی‌ها و کیک‌های لذیذ به آن‌ها، خاطرات خوشی را از سفر به عمان برای آن‌ها رقم می‌زنند.

۶. طبیعت متنوع

عمان مناظر طبیعی زیبا و جذابی را در خود جای داده است. از دره‌های سرسبز و پرآب برای شنا مانند «وادی شاب» گرفته، تا کوه‌های «جبل الشمس» و درختان نخل چندین‌ساله، بخشی از جاذبه‌های طبیعی عمان است که فضایی آرامش‌بخش را برای مهمانان فراهم می‌کند. این کشور، مقصدی جذاب برای بازدیدکنندگانی است که به‌دنبال ماجراجویی و کمپینگ در طبیعت هستند. برای مثال، «جبل اخضر» که به کوه سبز نیز معروف است، هرساله از طبیعت‌گردان بسیاری میزبانی می‌کند که برای کوه‌نورودی و دیدن طلوع آفتاب به آنجا سر می‌زنند. علاوه بر این، ساحل‌های طبیعی و آرام این کشور مانند «راس الجنز»، پناهگاه‌ لاک‌پشت‌های کوچک و بزرگی است که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود. با این حال، مسافران باید قبل‌ از چادر‌زدن و کمپینگ در مناظر طبیعی عمان، به شرایط آب‌وهوایی توجه داشته باشند و خطر وقوع سیل را در آن منطقه بررسی کنند. در عین حال، کویر و صحرای بی‌پایان عمان مسقط دارای بزرگ‌ترین کویر و صحرای شنی در شبه‌جزیره عربستان است. تجربه یک ماجراجویی در دل کویر با پیوستن به تورهای کویری، شتر‌سواری، کمپینگ در صحرا و تماشای آسمان صاف و پرستاره شب، از جمله دلایلی است که گردشگران را به سوی عمان و مسقط می‌کشاند. بیابان «شرقیه» که به «الوهیبه» نیز شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین مناطق کویری عمان است.

۷. تورهای آفرود

عمان در عین حال که یک مقصد آرام و آرامش‌بخش برای سفر‌های خانوادگی است، یک مقصد مناسب برای دوست‌داران فعالیت‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویانه نیز به شمار می‌‌آید. جاده‌ها خاکی و مسیر‌های هیجان‌انگیز میان دره‌ها (وادی‌ها)، کوه الشمس و کوه‌های حجار، بهترین مکان‌ها برای برگزاری تور‌های رانندگی آفرود در عمان است و تجربیات به‌یادماندنی و هیجان‌انگیزی را برای مهمانان رقم خواهد زد.

۸. غذاهای لذیذ و منحصربه‌فرد

عمان یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری غذا است؛ پخت برنج با ادویه‌ها و روش‌های مختلف، سرو انواع گوشت‌های کبابی مانند «شوا» و سوپ لذیذ «هریس»، تنها برخی از غذا‌های لذیذ و منحصربه‌فرد عمانی است که بازدیدکنندگان را شگفت‌زده خواهد کرد. علاوه بر انواع گوشت کبابی، غذاهای دریایی تازه مانند ماهی و خرچنگ‌، از دلایل‌ دیگری است که گردشگران را به این مقصد می‌کشاند.

۹. بازار‌های سنتی

بازار‌های سنتی عمان که در زبان عربی به «سوق» معروف است، بهترین مکان برای خرید سوغاتی‌، به‌ویژه صنایع‌دستی، است. پیاده‌روی در اطراف این بازار‌ها که برگرفته از تاریخ و فرهنگ این منطقه است و عکس‌گرفتن در آنجا، یکی از بهترین تجربه‌هایی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در سفر خود به این کشور کسب کنند. بازار «مطرح»، یکی از مکان‌های معروفی است که محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارد؛ از لباس‌های سنتی گرفته تا صنایع‌دستی چوبی و سرامیکی، نقره، سفال و خنجره‌های زینتی، کالاهایی هستند که شما می‌توانید آنها را در این بازار‌ پیدا کنید.

بازار‌های سنتی عمان

۱۰. آزادی و امنیت گردشگران

اگرچه عمان کشوری مسلمان است، اما زنان گردشگر ضمن احترام به فرهنگ مردم این خطه، ملزم به رعایت حجاب کامل نیستند. گردشگران می‌توانند بدون‌ آنکه مجبور باشند مانند زنان عمان لباس بپوشند، از خیابان‌ها و جاذبه‌های مختلف این کشور بازدید کنند. با این حال، پوشیدن روسری در هنگام بازدید از اماکن مذهبی مانند مساجد برای همه‌ افراد، اعم از شهروندان و بازدیدکنندگان، اجباری است. در عین حال، این کشور به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه، می‌تواند مقصدی برای کسانی باشد که امنیت برای آنها یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب مقصد است.