۰ نفر

از مشهد به کدام شهرهای جنوبی پرواز وجود دارد؟

۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۰۱
کد خبر: 681942
از مشهد به کدام شهرهای جنوبی پرواز وجود دارد؟

کشور ما به دلیل وسعت زیاد، سیستم حمل و نقل هوایی گسترده‌ای نیز دارد.

تقریبا تمامی شهرهای بزرگ دارای فرودگاه هستند و از هر یک از آن‌ها به دیگری پروازهایی برقرار شده است. در مورد پروازهایی که از تهران به مقصد هر کدام از این شهرها انجام می‌شود و چگونگی خرید بلیط ارزان هواپیما، مطالب و اطلاعات بسیار زیادی تا کنون در دسترس مسافران قرار گرفته است.

اما در مورد دیگر شهرها و پروازهایی که به یکدیگر دارند، مطالب کمی منتشر شده و هر فرد در صورت نیاز، به جستجو در این مورد می‌پردازد و به صورت موردی با داده‌هایی که از ایرلاین‌ها به دست می‌آورد، اطلاعات خود را تکمیل می‌کند.

در این مقاله قصد داریم مبدایی غیر از تهران را در نظر بگیریم و پروازهایی که از آن به یک ناحیه خاص انجام می‌شود را مورد بررسی قرار دهیم. در اینجا مشهد را به عنوان مبدا و شهرهای پر مسافر جنوب را به عنوان شهرهای مقصد در نظر می‌گیریم و به بررسی پروازهایی که در این مسیرها برقرار است می‌پردازیم.

مشهد کلان شهر شرقی ایران

مشهد طبق آخرین سرشماری انجام شده، دومین شهر پرجمعیت ایران بوده و از نظر وسعت نیز همین جایگاه را در بین دیگر شهرهای ایران دارد. به دلیل قرارگیری حرم امام رضا در این شهر، علاوه بر جمعیت مقیم در آن، همواره مسافران زیادی نیز به این شهر رفت و آمد دارند.

علاوه بر اینکه باید امکانات اقامتی مناسبی برای این مهمانان در این شهرها فراهم شود، باید اقدامات مناسبی برای رفت و آمد مناسب آن‌ها به این شهر نیز انجام گیرد. یکی از این کارها برقراری پرواز از شهرهای مختلف به مقصد مشهد و بالعکس است.

از گرمای جنوب تا خنکای مشهد

از جمله شهرهایی که برای رفت و آمد به مشهد از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده بسیار زیادی می‌کنند، شهرهای جنوبی ایران هستند. به دلیل فاصله بسیار زیادی که این شهرها تا مشهد دارند و زمان بسیار زیادی که انواع سفرهای زمینی اعم از جاده‌ای و ریلی می‌برد، استفاده از خطوط هوایی برای این سفرها بسیار مطلوب‌تر است.

پرواز مشهد بندرعباس

یکی از شناخته شده ترین شهرهای جنوبی که همواره پروازهای بسیار زیادی از مشهد به آن‌جا و بالعکس در جریان بوده، بندر عباس است. بندرعباس به دلیل ماهیت اقتصادی و تجاری مهمی که دارد، مقصد بسیاری از صاحبان صنایع و تجار است.

همینطور این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جنوبی ایران نیز به شمار می‌آید که تعدادی از مهم‌ترین بنادر را نیز در خود جای داده است و به همین دلیل برای جابجایی کالاهایی که از شمال کشور و از سمت مشهد وارد می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای جابجایی این کالاها در برخی موارد نیاز به خطوط هوایی وجود دارد تا انتقال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. با دلایلی که ذکر شد، خط هوایی مابین مشهد و بندرعباس، یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین خطوط هوایی کشور به شمار می‌آید و پروازهای بسیاری به این خط اختصاص داده شده است و همین موضوع باعث شده انتخاب‌های متنوع بسیاری در برابر شما قرار داشته باشد.

پرواز مشهد اهواز

اهواز به عنوان هفتمین شهر پر جمعیت ایران، پنجمین شهر ایران از نظر وسعت و پهناورترین شهر جنوب شرق کشور، به دلایل مختلفی دارای اهمیت بسیار زیادی است. میدان نفتی اهواز، بزرگترین میدان نفتی ایران و سومین میدان بزرگ نفتی جهان، در محدوده این شهر قرار دارد.

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت ایران، شرکت ملی حفاری ایران به عنوان بزرگ‌ترین شرکت حفاری کشور، شرکت فولاد خوزستان از تولیدکنندگان بزرگ فولاد خام کشور و برخی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های مادر کشور در اهواز قرار دارند.

همین دلایل باعث می‌شود که پرواز به اهواز از مبدا شهرهای بزرگ، بسیار زیاد باشد. مشهد نیز یکی از همین شهرها است و همواره پروازهای بسیار زیادی از مبدا مشهد به مقصد اهواز و بالعکس در جریان است که می‌توانید از بین تعداد و انواع مختلف آن‌ها با توجه به اهدافی که دارید دست به انتخاب و رزرو بلیط مشهد اهواز بزنید.

از مشهد به کدام شهرهای جنوبی پرواز وجود دارد؟

پرواز مشهد بوشهر

از شهرهای جنوبی دیگری که دارای اهمیت بسیار بالایی بوده و از جهات مختلف مورد توجه است و رفت و آمد زیادی به آن صورت می‌گیرد، بوشهر است. بندر بوشهر از مهم‌ترین بنادر ایران به شمار می‌رود، از این رو این شهر به جهت تجاری و اقتصادی اهمیت بسیار زیادی دارد.

از سوی دیگر نیروگاه اتمی بوشهر دارای اهمیت فوق‌العاده بالایی است. همچنین صنایع کشتی سازی بوشهر و صنعت ماهیگیری و صیادی این شهر نیز بسیار پر رونق بوده و به عنوان قطب تخصصی در کشور شناخته می‌شوند.

پروازهایی که از مشهد به مقصد این شهر برقرار است با هدف سهولت در رفت و آمد دارای کیفیت بالا و تعداد بسیار مناسبی بوده تا مسافران به بهترین شکل بین این دو شهر جابجا شوند.

پرواز مشهد چابهار

چابهار مجهزترین و پیشرفته‌ترین بندر اقیانوسی کشور است که در جنوب استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. این شهر تنها بندر اقیانوسی ایران است که کشتی‌های اقیانوس‌پیما می‌توانند در دو اسکله بسیار مجهز آن پهلو بگیرند. در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از کالاهای اساسی کشور از این بندر وارد می‌شود و تنها بندری از ایران است که از هرگونه تحریم معاف است. این بندر یکی از مهم‌ترین چهارراه‌های کریدور شمال جنوب و شرق به غرب بازرگانی جهانی است.

چابهار علاوه‌ بر موقعیت بازرگانی، دارای جاذبه‌های فراوان تاریخی، طبیعی و گردشگری است. آب و هوای این شهر و پیرامون آن همیشه بهاری و معتدل است و به ‌همین دلیل چابهار (چهاربهار) نامیده می‌شود.

با دلایلی که گفته شد، برقراری پروازهای باری و مسافری متعدد به این شهر کاملا توجیه پذیر است و می‌توان این خط را از شلوغ‌ترین خطوط هوایی کشور به شمار آورد.

از مشهد به کدام شهرهای جنوبی پرواز وجود دارد؟

پرواز مشهد به جزایر توریستی جنوب

دو جزیره قشم و کیش نیز که برای همه شناخته شده هستند، در درجه اول به عنوان مقاصد گردشگری و در درجه بعدی می‌توان به عنوان مقاصد تجاری به آن‌ها نگاه کرد. پروازهای مشهد به این دو جزیره نیز بسیار زیاد و متنوع بوده که دست شما را در انتخاب باز خواهد گذاشت.

نکته آخر

مشهد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین شهرهای ایران، دارای خطوط پروازی بسیار زیادی است که بخش مهمی از آن‌ها به شهرهای جنوبی ایران متصل است. با یک جستجوی کوتاه در سایت‌های رزرو بلیط مانند فلای تودی می‌توانید بهترین انتخاب و برنامه ریزی را برای سفر به این منطقه از کشور از مبدا مشهد داشته باشید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.