۰ نفر

برای اقامت در هتل چه مدارکی را باید همراه داشته باشیم؟ / پذیرش خانم های مجرد ممنوع است؟

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۳۸
کد خبر: 677862
برای اقامت در هتل چه مدارکی را باید همراه داشته باشیم؟ / پذیرش خانم های مجرد ممنوع است؟

همراه داشتن کارت ملی برای ورود و اقامت در هتل ها الزامی است و در صورتی که بخواهید خانوادگی در اتاق هتل اقامت داشته باشید باید شناسنامه هایتان که نشان دهنده محرمیت شما باشد را به همراه داشته باشید.

به گزارش اقتصادآنلاین، همراه داشتن مدارک شناسایی برای اتاق گرفتن در هتل های تمام جهان ، شرط اولیه اقامت در هتل است. قبل از وارد شدن به اتاق هتل باید مدارک شناسایی و هزینه تعداد شب هایی که قرار است در هتل اقامت نمایید را به پذیرش هتل تحویل دهید.

در ادامه این مقاله درباره قوانین گرفتن اتاق در هتل بیشتر توضیح می دهیم. 

مدارک مورد نیاز برای اقامت در هتل های داخلی

ارائه اصل شناسنامه یا اصل کارت ملی برای اقامت در تمام هتل ها مشترک و اجباری است.

در صورتی که از قبل به صورت آنلاین یا تلفنی اتاق رزرو کرده اید باید مدرکی مبنی بر رزرو اتاق و پرداخت پول همراه داشته باشید.

در ایران و کشورهایی که قوانین محرمیت دارند در صورتی که بخواهید به صورت خانوادگی اتاق یا سوئیت بگیرید باید حتما شناسنامه با مدرکی که نشان دهنده عقد دائم یا عقد موقت باشد به همراه داشته باشید.

عقد موقت محضری در شناسنامه ثبت نمی شود بنابراین در مواردی که عقد شما موقت است ، برای پذیرش در هتل حتما باید صیغه نامه با مهر برجسته محضر به همراه داشته باشید. نکته قانونی قابل ملاحظه دیگری که برای پذیرش زوجین با عقد موقت در هتل ها وجود دارد و ممکن است توسط پذیرش هتل درخواست شود ، وجود توضیحات درباره طلاق یا فوت همسر سابق در شناسنامه خانم است. 

برخی از هتل ها صیغه نامه بدون مهر برجسته محضری را می پذیرند ولی به شرطی که زوجین به اداره اماکن نیروی انتظامی همان شهر مراجعه کرده و نامه پذیرش بگیرند.

با وجودی که پذیرش خانم های مجرد در هتل ها بلامانع است ولی برخی از هتل ها همچنان مانند سابق از پذیرش خانم های مجرد اجتناب می کنند بنابراین حتما قبل از ورود به هتل باید به صورت تلفنی درباره این مسئله ، از قوانین هتل مطمئن شوید. 

مدارک مورد نیاز برای اقامت در هتل های خارجی

برای اقامت در هتل های خارجی نیاز به ارائه پاسپورت و ویزا و برگه واچر هستید. 

قوانین کلی پذیرش در هتل ها

- اقامت افراد زیر 18 سال به تنهایی در هتل امکان پذیر نیست. 

- معمولا ساعت پذیرش و ورود به اتاق هتل ساعت 2 بعد از ظهر است و زمان پایان اقامت و تحویل اتاق ساعت 12 ظهر می باشد.

- اگر بخواهید قبل از ساعت 2 اتاق بگیرید یا دیرتر از ساعت 12 اتاق را تخلیه کنید معمولا 50 درصد هزینه اقامت یک روزه اتاق را باید پرداخت نمایید.

- پذیرش کودکان زیر 2 سال در هتل ها رایگان است.

- هزینه پذیرش کودکان 2 – 12 سال متغیر است و معمولا نیم بها محاسبه می شود. 

- کنسل کردن اتاق های رزرو شده معمولا با جریمه همراه است و با توجه به قوانین هتل و زمان مانده به تحویل اتاق ، مبلغی از پول پرداختی نزد هتل باقی می ماند.

مدارک مهمانان خارجی برای اقامت در هتل های ایرانی

مهمانان خارجی برای اقامت در هتل های ایران باید پاسپورت و ویزای خود را به پذیرش نشان  دهند.

زوج های خارجی برای اقامت در هتل های ایران نیازی به ارائه مدرک محرمیت ندارند.

ایرانیانی که تابعیت خارجی و پاسپورت کشور دیگری را دارند در صورت اقامت در هتل های ایرانی به عنوان یک فرد ایرانی شناخته شده و براساس قوانین مهمانان ایرانی پذیرش می شوند و زوجین برای اتاق مشترک گرفتن باید مدرک محرمیت ارائه دهند.