۰ نفر

نکته‌ های‌طلایی برای مسافرت با خودروی شخصی

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۱۱
کد خبر: 623655
نکته‌ های‌طلایی برای مسافرت با خودروی شخصی

روزهای آغازین سال جدید است؛ همان روزهایی که بسیاری مردم فارغ از کار و تلاش همیشگی در طول سال به استراحت و گذران اوقات فراغت در کنار خانواده خود می‌پردازند و بسیاری نیز با خودروی شخصی کوله بار سفر بسته و راهی شهرهای مختلف و طبیعت زیبای ایران زمین می‌شوند. اما رعایت برخی نکات مهم در طول مسافرت، تضمین کننده سلامت جسمی و روحی مسافران نوروزی خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این روزها، روزهای آغازین سال جدید است؛ همان روزهایی که بسیاری مردم فارغ از کار و تلاش همیشگی در طول سال به استراحت و گذران اوقات فراغت در کنار خانواده خود می‌پردازند و بسیاری نیز کوله بار سفر بسته و راهی شهرهای مختلف و طبیعت زیبای ایران زمین می‌شوند.

در این میان، رعایت برخی نکات کلیدی و مهم در طول مسافرت، تضمین کننده سلامت جسمی و روحی مسافران نوروزی خواهد بود. در این گزارش به نکات طلایی مورد نیاز یک مسافرت مطلوب و ایمن با خودروهای شخصی می‌پردازیم تا با رعایت آنها مسافرتی خاطره انگیز داشته باشید.

خودروی تان را پُر از بنزین کنید

۱- همیشه قبل از حرکت، خودرویتان را پُر از بنزین کنید. به امید پمپ بنزین بعدی راه نیفتید؛ در تعطیلات گاهی پمپ بنزین‌های بین راهی دچار مشکل می‌شوند.

هر جا سرویس بهداشتی دیدید به صورت پیشگیرانه استفاده کنید

 ۲- هنوز سرویس بهداشتی مناسب در بسیاری از جاده‌ها کم است؛ اما توجه کنید طبیعت و کنار جاده دستشویی ما نیست؛ در نتیجه سعی کنید این موضوع را در طول مسیر مدیریت کرده و از سرویس‌های بهداشتی در طول مسیر استفاده کنید.

۳- اگر خودرویتان دچار نقص فنی شد یا به هر دلیلی توقف کردید کاملا از جاده خارج شوید. باید توجه داشته باشید هر سال چندین نفر هنگام تعویض لاستیک پنچرشان در اثر برخورد خودروهای عبوری جان خود را از دست می دهند و جمعی را عزادار مرگ خود می‌کنند . 

۴- کسی که از ما در جاده سبقت می‌گیرد قاتل ما نیست؛ نباید او را تعقیب کنیم و برای تلافی کردن به هر قیمتی از او سبقت بگیریم.

سبقت غیرمجاز  و لایی کشیدن نشان دهنده‌ رانندگی خوب نیست

۵- سبقت غیرمجاز، لایی کشیدن و رفتارهایی از این دست نشان دهنده‌ رانندگی خوب نیست. در پایان تعطیلات به کسی بابت این کارها فرمان طلایی نمی‌دهند اما آمار کُشته‌ها را حتما اعلام می‌کنند!

داشتن نقشه بهتر از اینترنت

۶- در سفرهای طولانی با خودتان نقشه‌ به روز شده داشته باشید. به اینترنت و گوگل اعتماد نکنید، درست در حساسترین لحظه‌ها، اینترنت جواب نمی‌دهد.

۷- من پُشت فرمون امکان نداره خوابم ببره!اما بدانید که خیلی از کسانی که این جمله را گفته‌اند اکنون در آرامستان‌های مختلف خوابیده‌اند. اگر خوابتان می‌آید لطفا رانندگی نکنید. 

۸- هنگام رانندگی میزان تحصیلات ما، ادبیات گفتاری با کلاس، مقام و منصب و لباس‌های برندی که پوشیده‌ایم هیچکدام مشخص نیست؛ بلکه مردم ما را از روی نوع رانندگی‌مان قضاوت می‌کنند. درست رانندگی کنیم تا مردم ما را بی‌شعور ندانند. 

۹- در سفر با دادن گوشی موبایل به بچه‌ها آنها را حذف نکنید. به آنها کاغذ و قلم بدهید و بخواهید چیزهایی را که می‌بینند یادداشت یا نقاشی کنند و شب در دفتری بنویسند یا برایتان بگویند.

۱۰- اگر معتاد موبایل هستند از آنها بخواهید به جای بازی کردن، از لحظه‌های سفر یا چیزهای جالبی که می‌بینند عکس و فیلم بگیرند. 

 ۱۱- به هیچ وجه در جاده‌های محلی که نمی‌شناسید شبانه رانندگی نکنید. در بسیاری از این جاده‌ها حتی موبایل آنتن نمی‌دهد.

۱۲- توصیه‌های پلیس راه را جدی بگیرید. آنها به شما حسودی نمی‌کنند. تذکرهایشان ریشه در تجربیاتشان دارد.

۱۳- اگر فکر می‌کنید نسل کسانی که زباله‌های داخل ماشین را در مشما می‌ریزند، گره می‌زنند و با دقت به بیرون پرتاب می‌کنند منقرض شده، اشتباه می‌کنید.

۱۴- به طبیعت احترام بگذاریم. کارگران شهرداری در جاده برای جمع کردن زباله‌های تولیدی، ما را دنبال نمی‌کنند.

۱۵- همیشه در صندوق عقبتان یک بطری آب معدنی داشته باشید. بکار خودتان یا دیگران می‌آید.

۱۶- وقتی با چند ماشین حرکت می‌کنید جاده را قرق نکنید. لزومی ندارد حتماسپر به سپر هم حرکت کنید. مراقبت از همدیگر نباید موجب ایجاد مشکل برای رانندگان دیگر شود.

۱۷- اگر خودرو جلویی شما در جاده آرام می‌راند با چراغ زدن متوالی یا نزدیک شدن بیش از حد به او استرس وارد نکنید. ممکن است نو راننده باشد یا خودرویش مشکل فنی داشته باشد. 

۱۸- اگر تازه راننده هستید یا خودرویتان مشکل فنی دارد، در خط کُندرو برانید و برای دیگر راننده‌ها مشکل ایجاد نکنید.

لطفا راهنما بزنید!

۱۹- لطفا راهنما بزنید! چراکه دیگران که پشت سر شما رانندگی می‌کنند نمی‌توانند فکر شما را بخوانند. 

مواظب رفت و آمدها در روستاهای مسیر باشید!

۲۰- در نزدیکی روستاها به شدت مراقب عبور سگ و دام از عرض جاده باشید. در استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان و ... مراقب عبور شبانه‌ شترها باشید. هر ساله چندین نفر به همین سادگی کشته می‌شوند.

۲۱- همیشه در خودرویتان مقداری خوراکی همراه داشته باشید.مثلا در جاده‌های کویری ممکن است تا ده‌ها کیلومتر هیچ فروشگاهی وجود نداشته باشد؛ ضمن اینکه امکان خراب شدن ماشین همیشه وجود دارد‌. 

۲۲- پراید یا بنز هنگامی که پارک شده‌اند خطرناک نیستند. درست از لحظه‌ای که ما سوییچ را می‌چرخانیم می‌توانند به یک وسیله برای کُشتن تبدیل شوند. در جاده‌ها این ماشینها نیستند که ما را می‌کُشند، سبک رانندگی ماست. لطفا همدیگر را نکُشیم!

توجه کنیم! ما به مسافرت می‌رویم تا آرامش از دست رفته و خستگی یک سال تلاش و کوشش را از تن به در کنیم؛ در نتیجه از ماجراجویی در رانندگی و مسیر سفر به شدت پرهیز کنید تا خاطره یک سفر به یاد ماندنی سالها در ذهن تان باقی بماند.