۰ نفر

جاذبه‌ های گردشگری پاریس را بشناسید

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰
کد خبر: 591032
جاذبه‌ های گردشگری پاریس را بشناسید

پاریس شهر نور و زیبایی‌ها است. بازدیدکنندگان و گردشگران در لحظه‌ی ورود به این شهر، فریفته‌ی زیبایی آن می‌شوند. هر محله‌ی شهر جذابیت متمایز خود را نشان می‌دهد. محله‌ی لاتین هزارتویی فریبنده از خیابان‌های قرون وسطایی و کوچه‌های باریک است. خیابان شیک شانزه‌لیزه پر از انرژی و قدرت است.

پاریس با هر گوشه‎ی پنهان و در تمام مکان‌های معروفش گردشگران را طلسم و افسون می‌کند. یک بازدید ممکن است الهام‌بخش اشتیاقی مادام‌العمر برای عشق به این شهر باشد. اگر قصد سفر دارید، قبل از تهیه بلیط هواپیما باید این شهر را کشف کنید و بدانید که چه چیزهایی این شهر را بسیار جذاب می‌کند و پس از دیدن از مکان‌های خیلی معروفش، به جاهای دیدنی دیگر بروید.

 

پس با مطالعه‌ی فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری ما در مورد مکان‌های جذاب برای کاوش در این شهر رویایی اطلاعات کسب کنید.

برج ایفل

برج ایفل در فهرست جاذبه‌های گردشگری پاریس در رتبه‌ی بالایی قرار دارد و پربازدیدترین جاذبه‌ی گردشگری در کل جهان است. این برج نمادین توسط الکساندر-گوستاو ایفل برای نمایشگاه پاریس در سال 1889، در صدمین سالگرد انقلاب فرانسه طراحی شد. این برج از 18000 قطعه‌ی آهنی ساخته شده که توسط 2.5 میلیون پرچ به هم وصل شده‌اند. این سازه‌ی بدیع اکنون یک شاهکار معماری استادانه در نظر گرفته می‌شود و تا زمان ساخت ساختمان امپایر استیت، با ارتفاع 324 متر، بلندترین ساختمان جهان بود.

برای رسیدن به سطح اول، در ارتفاع 57 متری، نیاز به آسانسورسواری یا بالا رفتن از 360 پله است. این سطح دارای سرویس‌های بهداشتی عمومی، فروشگاه، کافه تریا، رستوران و فضای باز برای تماشای مناظر است. سطح دوم، در ارتفاع 115 متری از سطح اول، با پلکانی با 344 پله‌ی دیگر یا سواری با آسانسور قابل دسترسی است. این سطح دارای امکانات رفاهی مشابه سطح اول است، با این تفاوت که سکوها امکان تماشای مناظر بیشتری از بناهای تاریخی پاریس (مانند نوتردام، موزه‌ی لوور و کلیسای ساکره کور) را دارند. برای رسیدن به سطح سوم، در ارتفاع سرگیجه‌آور 276 متری، نیاز به یک آسانسورسواری هیجان‌انگیز از سطح دوم است که یکی از هیجان‌انگیزترین کارها در پاریس است.

موزه‌ی لوور

ساختمان موزه‌ی لوور یک کاخ مجلل است که زمانی خانه‌ی پادشاهان فرانسه بوده و امروزه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاریس و معروف‌ترین موزه‌‌ی این شهر است. بازدیدکنندگان در ابتدا وارد حیاط کاخ شده و با هرم شیشه‌ای، که در سال 1917 ساخته شده، روبه‌رو می‌شوند. موزه‌ی لوور 35000  قطعه، از آثار باستانی گرفته تا نقاشی‌های اروپایی قرن 15 تا 19 را به نمایش می‌گذارد.

مشهورترین اثر موزه‌ی لوور مونالیزا یا لبخند ژوکوند است که توسط لئوناردو داوینچی نقاشی شده است. در میان برجسته‌ترین آثار لوور می‌توان به مجسمه‌ی باستانی ونوس، جشن بزرگ عروسی در کانا، نقاشی دیواری بانوی جوان و آزادی رهبری مردم اثر اوژن دلاکروا، که قیام پاریس را به تصویر می‌کشد، اشاره کرد.

2

کلیسای نوتردام پاریس

کلیسای نوتردام در قلب پاریس در جزیره‌ی ایل دولاسیته بر روی رودخانه سن و در کنار محله‌ی لاتین قرار دارد. ایل دو لا سیته، مرکز تاریخی و جغرافیایی پاریس است. در این قطعه زمین کوچک، رومی‌ها شهر رومی لوتتیا را ساختند و پادشاهان فرانسه از قرن ششم تا قرن چهاردهم، در اینجا اقامت داشتند. دستور احداث کلیسای نوتردام پاریس در سال 1163 توسط پادشاه لویی نهم داده شد و ساخت آن بیش از 150 سال طول کشید. کلیسای جامع ابتدا به سبک گوتیک اولیه ایجاد شد، در حالی که بخش‌های بعدی، سبک گوتیک پیشرفته را نشان می‌دهد.

خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزه‌لیزه به یاد ماندنی‌ترین بلوار پایتخت است که بدل به یکی از معروف‌ترین و عاشقانه‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاریس شده است. این خیابان تا قرن هفدهم یک مزرعه‌ی متروک باتلاقی بود. قسمت پایین شانزلیزه، در همسایگی میدان کنکورد، شامل یک پارک بزرگ، محوطه‌ی شانزه لیزه و موزه‌ی هنرهای زیبای کاخ پتی است. قسمت بالایی که تا طاق پیروزی امتداد دارد، پر از فروشگاه‌های لوکس، هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و تئاترها است. این منطقه‌ی شلوغ گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند و محل تجمع خود پاریسی‌ها نیز هست.

کاخ گارنیه، اپرای ملی پاریس

خانه‌ی اپرای کاخ گارنیه در سال 1860 به سفارش ناپلئون سوم و توسط چارلز گارنیه به سبک باروک ساخته شده و یکی از هنرمندانه‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاریس است. گارنیه بیش از یک دهه برای ساخت این اپرا کار کرد و امروزه، این بنای تاریخی مجلل نمادی از رژیم امپراتوری ناپلئون است. نما دارای ستون‌های کلاسیک و هشت مجسمه است که شخصیت‌های تمثیلی: شعر، موسیقی، قصه، داستان‌سرایی، موسیقی، درام و رقص را نشان می‌دهند. نیم‌تنه‌ی آهنگسازانی از جمله روسینی، بتهوون و موتزارت در داخل خانه‌ی اپرا وجود دارد و در بالای گنبد مجسمه‌ی آپولو با چهره‌های تمثیلی شعر و موسیقی دیده می‌شود. با ورود به ساختمان، بازدیدکنندگان وارد یک فضای داخلی مجلل 11000 متر مربعی می‌شوند. بیشتر فضای ساختمان به سرسرای بزرگ با پلکان ورودی سنگ مرمر افسانه‌ای که با لامپ‌های طلاکاری‌ نورپردازی می‌شود، اختصاص دارد.

میدان کنکورد

این میدان هشت‌ضلعی چشمگیر که در نیمه‌ی دوم قرن هجدهم ساخته شد، در قلب پاریس قرار دارد. میدان کنکورد با ابعاد باشکوه خود یکی از جذاب‌ترین میدان‌های شهر و جاذبه‌های گردشگری پاریس است. این محل صحنه‎ی چندین رویداد تاریخی کلیدی از جمله اعدام پادشاه لوئی شانزدهم و بخشی از مسیر پیروزی ناپلئون بود. در مرکز میدان یک ستون هرمی مصری قرار دارد که توسط نایب‌السلطنه‌ی مصر به چارلز دهم اهدا شده است.

طاق پیروزی

این بنای تاریخی یکی از جاذبه‌های گردشگری پاریس است که به سربازانی که در ارتش فرانسه و در جنگ‌های ناپلئون جنگیدند، تقدیم شده است. ناپلئون ساخت این بنای عظیم را در سال 1806 سفارش داد، اما خودش زنده نماند تا تکمیل آن را ببیند. برای ساخت این طاق عظیم به ارتفاع 50 متر از طاق تیتوس در رم الهام گرفته شده است و دارای نقش برجسته‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر از حد واقعی است که خروج، پیروزی‌ها و بازگشت باشکوه را به تصویر می‌کشد. از بالای بنای تاریخی، مناظری پانوراما از 12 خیابانی از جمله مسیر شانزه‌لیزه به میدان کنکورد و لوور دیده می‌شود.

باغ‌های لوکزامبورگ

باغ‌های لوکزامبورگ پس از تویلری معروف‌ترین پارک در میان جاذبه‌های گردشگری پاریس است. باغ‌های لوکزامبورگ در قرن هفدهم، زمان احداث کاخ لوکزامبورگ، ساخته شدند، اما شکل کنونی خود را در قرن نوزدهم پیدا کردند. ویژگی مرکزی پارک 25 هکتاری استخر بزرگ هشت ضلعی مزین به فواره است که توسط دو تراس با مجسمه‌ها، باغچه‌های گل و درختچه‌های کاملاً آراسته شده احاطه شده است. این قسمت از پارک نمونه‌ای از سبک کلاسیک فرانسوی است. روبه‌روی فواره صندلی‌های زیادی برای نشستن بازدیدکنندگان وجود دارد.

3

کلیسای ساکره کور و تپه‌ی مون‌مارتر

کلیسای ساکره کور مانند یک دکوراسیون زینتی قرار دارد، یکی از جاذبه‌های گردشگری پاریس است که در مرتفع‌ترین جای ممکن ساخته شده است. نمای سنگی آن سبک رومی و بیزانسی را در هم می‌آمیزد و از دور شبیه کیک عروسی است که نام مستعار کلیسا نیز هست. در داخل کلیسا، تابلوی موزاییکی خیره‌کننده‌ای از عیسی مسیح، به محراب یک حس و حال عاطفی و معنوی می‌بخشد.

بازدیدکنندگان می‌توانند در بالکن کلیسا به تماشا و تحسین مناظر پاریس بپردازند یا از طریق پلکانی با بیش از 200 پله، از برج بالا بروند تا چشم‌اندازی بالاتر از پاریس داشته باشند.

در این مطلب لیستی از جاذبه های گردشگری پاریس را معرفی کردیم، اگر علاقمند به داشتن اطلاعات بیشتر در مورد فرانسه هستید، می‌توانید در مجله سفر فلایتیو اطلاعات بیشتری را بخوانید و با کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید.