۰ نفر

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری؛

تورهای ترکیه همچنان لغو است

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۵۹
کد خبر: 526343
تورهای ترکیه همچنان لغو است

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: با توجه به درخواست اتباع ایرانی در هند و فرانسه این هفته پرواز فوق العاده‌ای برای بازگشت اتباع خواهیم گذاشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، با بیان اینکه این هفته یک پرواز فوق العاده به هند و فرانسه برای بازگشت اتباع ایرانی و دانشجویان انجام خواهیم داد، گفت: با توجه به درخواست دانشجویان و اتباع ایرانی در این کشورها پروازی در این هفته انجام خواهد شد و ما منتظر ابلاغیه نحوه اجرای دستور العمل‌های بهداشتی از طرف وزارت بهداشت هستیم.

او ادامه داد: در این باره وزارت امور خارجه برای برقراری پرواز فوق العاده به سازمان هواپیمایی کشوری درخواست داده است.

ذیبخش تأکید کرد: با توجه به شیوع شدید کرونا در کشور هند و لغو همه پروازهای کشورمان به هند و پاکستان پس از طرح این موضوع، برای برقراری این پرواز فوق العاده ضرورت دارد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاییدیه‌های لازم را صادر کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: در این راستا وزارت بهداشت باید تاییدیه برقراری این پرواز فوق العاده را صادر و نوع شیوه نامه‌های الزامی را تعیین کند.

ذیبخش با بیان اینکه کشور فرانسه هم با توجه به شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا در فهرست کشورهای ویژه قرار گرفته است، گفت: این پروازهای فوق العاده پس از تایید وزارت بهداشت، برای بازگشت دانشجویان و اتباع ایرانی انجام خواهد شد.

ذیبخش اظهار کرد: شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان پروازهای فوق العاده به هند و فرانسه را انجام خواهند داد.

او یاد آور شد: از روز ۴ اردیبهشت امسال به دلیل شیوع شدید ویروس کرونا در کشور هند، پروازهای بین ایران و هندوستان و ایران و پاکستان به درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا تعلیق شد.

حمل و نقل هوایی مشمول محدودیت سفر عید فطر نیست

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به محدودیت سفرها در ایام عید سعید فطر ابلاغی از سوی وزارت کشور، گفت: محدودیت سفر مشمول ناوگان حمل و نقل هوایی نمی‌شود.

ذیبخش یادآور شد: هر تصمیمی که ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با سفرهای هوایی بگیرد، سازمان هواپیمایی کشور آن را انجام خواهد داد و ما در بخش هوایی تاکنون تمامی دستور العمل‌ها و مصوبات ستاد  را انجام داده‌ایم.

او با بیان اینکه در تعطیلات ایام عید فطر با توجه به تشدید محدودیت‌ها برای سفر با خودروهای شخصی ممکن است میزان استقبال مسافران از ناوگان حمل ونقل عمومی بیشتر شود، گفت:  در این خصوص نظارت‌ها برای رعایت دستور العمل‌های بهداشتی را افزایش خواهیم داد.

به گفته این مقام مسئول هیچ مجوزی برای انجام پروازهای فوق العاده در تعطیلات عید فطر نخواهیم داد.

ذیبخش در پایان تصریح کرد: همچنان تورهای ترکیه لغو است و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی در این رابطه نگرفته است.