۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

مقاصد برتر سافاری آفریقا را ببینید! +تصاویر

۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹
کد خبر: 519903
مقاصد برتر سافاری آفریقا را ببینید! +تصاویر

پنج مقصد برتر سافاری در کنیا (سافاری یک نوع سفر است که با هدف مشاهده، تهیه فیلم و گرفتن عکس از حیات وحش و بیشتر حیوانات بزرگ جثه انجام می‌گیرد که به آن وحش‌گشت هم می‌گویند) را در این مطلب ببینید و بخوانید؛

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ برای سال‌ها، کنیا به عنوان یک مقصد پیشرو که تجربه‌های سفر بی‌نظیری را ارائه می‌دهد، شناخته شده است. این کشور آفریقای شرقی در سال 2020 به عنوان مقصد اصلی گردشگری آفریقا انتخاب شده است. بدون تردید برتری آن، سافاری است که هر مسافر باید آن را در لیست آرزوهای خود قرار دهد.

کنیا، جدای از سواحل شنی سفید شگفت انگیز، میزبان هیجان انگیزترین سافاری‌های حیات وحش کره زمین است. اما کدام 5 مقصد برتر سافاری حیات وحش در کنیا هستند؟

1. ماسایی مارا 

پارک ملی ماسایی مارا، به عنوان یک جذابیت جادویی مکانی دیدنی است که در آن خاطرات زیبا برای مسافران رقم خواهد خورد. در طول سفر ، تقریباً 1.5میلیون حیوانات وحشی و هزاران گور خر و گیاهان خرپایی و سایر حیوانات وحشی از جمله فیل، زرافه، کفتار، گاومیش، کرگدن سیاه، تمساح، سگ وحشی، بیش از 450 گونه پرنده و بسیاری دیگر را مشاهده خواهید کرد.

ماسایی مارا

بهترین زمان سفر به ماسایی مارا ، در هنگام مهاجرت سالانه ، از ماه جولای تا اکتبر است. این زمان مناسب برای نگاه اجمالی به نادرترین حیوانات است. از پلنگ‌های نادر گرفته تا یوزپلنگ‌های زیبا، از شیرهای خروشان گرفته تا اسب‌های در حال خروش، همچنین پرسه زدن با گله های غزال چرنده و فیل‌ها، همه اینها را در ماسایی مارا مشاهده خواهید کرد. شما می توانید فعالیت های مهیجی مانند بالون هوای گرم ، تماشای پرندگان و کمپینگ را تجربه کنید. هنرهای خاصی در اینجا قابل مشاهده است. همچنین از جامعه ماسائی با پوشش قرمز بازدید خواهید کرد و با میراث غنی آنها آشنا خواهید شد. 

ماسایی مارا

2. پارک ملی آمبوسلی

پارک ملی آمبوسلی یک بهشت گرمسیری است که توسط کوه کیلیمانجارو ، بلندترین کوه آفریقا احاطه شده است. این مکان مناسب برای سافاری برای هر کسی است که می خواهد در یک چشم انداز وسیع و زیبا ، رانندگی کند. با جاذبه های جذاب در داخل و اطراف آن زیبایی طبیعی پارک و میراث غنی و جذابیت فرهنگی آن ، آشنا خواهید کرد. پنج زیستگاه متنوع در مرزهای آن قرار دارد ، از جمله جنگل های انبوه ، دشت های چمنزار ، سیستم باتلاق و دریاچه فصلی.

Amboseli National Park‎

این زیستگاه‌ها مکمل یکدیگر هستند و زندگی متنوع و فراوان بهاری در پارک را شامل می‌شود. ازجمله حیواناتی مانند یوزپلنگ، شیر، پلنگ، غزال، سگ وحشی و غیره و بیش از 600 گونه پرنده. گله‌های فیل که یکی از جاذبه‌های اصلی پارک است، می‌توانند در حالی که در غبار قرمز در برابر چشم اندازهای چشمگیر کوه کلیمانجارو استحمام می‌کنند ، باعث لحظه های جالب برای یک عکاس باشد. همچنین می توانید از دهکده نزدیک ماسایی دیدن کرده و در مورد قبیله هیجان انگیز ماسایی که در مناطق حفاظت شده پارک اقامت دارند ، اطلاعات کسب کنید. همچنین می توانید در فعالیت هایی مانند پیاده روی ، پیک نیک ، بازدید ، کمپینگ و موارد دیگر شرکت کنید.

Amboseli National Park‎

3. پارک ملی سامبورو

بازدید از پارک ملی سامبورو نفس شما را می گیرد. این پارک که در حاشیه دشتهای خشک شمال کنیا واقع شده است ، به دلیل نادر بودن و تنوع بازی اش مشهور است. با عبور از جمعیت کم و مناظر فتوژنیک از فضای سبز جنگل ، مناظر خشک هنگام عبور از مراتع مرتفع، احساس خوبی می‌کنید که می خواهید طبیعت را به بهترین شکل تجربه کنید. شما شیرها، فیل‌ها، یوزپلنگ‌ها، سگ‌های وحشی، اسب‌های آبی، کرگدن سیاه، بچه آب، گاومیش و بسیاری از گونه‌های حیوانات پرندگان را مشاهده خواهید کرد. همچنین با افراد سامبورو که با رنگ های روشن و مهره های زیبا و دور از حیات وحش تزئین شده‌اند، ملاقات خواهید کرد و تجربه فرهنگی غنی و فراموش نشدنی سامبورو را تجربه خواهید کرد.

پارک ملی سامبورو

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی سامبورو در فصل خشک، از ماه مه تا اکتبر است. سپس می‌بینید که غلظت زیادی از حیات وحش در کنار رودخانه "اواسو" و نقاط آبی اطراف آن جمع شده است. اگر می‌خواهید برای یک تفریح طولانی تر ، اقامتگاه های مختلفی متناسب با هر بودجه‌ای پیدا خواهید کرد، از اردوگاه های استاندارد گرفته تا اقامتگاه های بوم گردی مجلل.

4. پارک ملی دریاچه ناکورو

از لحظه ورود به پارک ملی دریاچه ناکورو ، با تصاویر بسیار ارزشمند کارت پستالی از فلامینگوهای صورتی که در امتداد ساحل دریا تودرتو شده اند ، روبرو می شوید. در حالی که پارک ملی دریاچه ناکورو در مقایسه با سایر پارک های ملی کنیا نسبتاً کوچک است، اما تجسم کامل زیبایی، تنوع و آرامش است. این خانه ی صدها گونه پرنده بومی ، جغد آب ، گاو کوهان دار ، زرافه ، کرگدن سیاه و سفید، شیر، پلنگ، خزندگان سمی و غیر سمی ، از جمله مارها است. این مناظر زیبا شامل علفزارهای گسترده حاشیه دریاچه، صخره های صخره ای، مناطق جنگلی ساوانا و بزرگترین جنگل شمعدانی در آفریقا است. بسیاری از گزینه های اقامتی وجود دارد از برافروختن چادرهای جداگانه در اردوگاه های تعیین شده تا اقامت در مهمانپذیرهای مجلل و اقامتگاه های بوم گردی .

Lake Nakuru

5. پارک ملی تساو

پارک ملی تساوو با گسترش عظیم بیابان ، بزرگترین پارک کنیا مبرا است. این پارک به ،تساو شرق و تساو غرب تقسیم شده است.

تساو شرقی که "تئاتر وحشی" نامیده می‌شود ، به خاطر مناظر زنده گله های فیل قرمز غبار ، غرق شدن ، غلتیدن و غسل دادن در غبار قرمز مشهور است. شما همچنین می توانید فیل هایی را که در آب رودخانه گالانا هستند با نخل ها، سایه می اندازند و در پارک پیچ می خورند را مشاهده کنید. از دیگر موارد برجسته پارک می توان به فلات یاتا ، طولانی ترین جریان گدازه جهان اشاره کرد. صخره های موداندا ، سد آروبا و آبشارهای لوگارد ، مجموعه ای از استخرهای رپید آب سفید که توسط تمساح ها آلوده شده اند. هر سه گربه بزرگ ، شیر ، یوزپلنگ و پلنگ را می توان در اینجا یافت ، همچنین گاومیش ، کرگدن و اسب آبی ، گرینوک و یک پرنده پربار با بیش از 500 گونه ثبت شده.

پارک ملی تساو

تساو غربی، مناظر زیبا و متنوع تری را ارائه می‌دهد. از نکات جالب توجه می توان به چشمه های دیدنی "ام-زیما" اشاره کرد ، جایی که آب شفاف از میان سنگ های آتشفشانی بیرون می زند. در آنجا گدازه های قابل توجهی جریان دارند که آن ها کیلومترها کشیده می شوند و در آنجا می توانید کلیپس های سازنده گریز را مشاهده کنید. اینجا مکانی است که شما بازی با حیوانات با شکوهی از جمله فیل، کرگدن، کرگدن، شیر، یوزپلنگ، پلنگ، بوفالو، گونه های متنوع گیاهی و پرندگان از جمله گونه های در معرض خطر انقراض را تجربه خواهید کرد.

این پارک خدمات و فعالیت‌های فراوانی را از جمله اکتشاف غار، کمپینگ، پیاده‌روی و اسب سواری و مشاهده ماهی ها و  همه چیز برای یک سافاری عالی را فراهم می کند.

7d250497-e996-4d1f-9941-53cdfb3cbcdd3f7f543e-46ab-464a-b759-d2049a8287466c8323f1-380e-4140-9af0-739f79f0aced