۰ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت عراق؛

ورود زائران خارجی اربعین ممنوع است

۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۲۰
کد خبر: 465410
ورود زائران خارجی اربعین ممنوع است

سخنگوی وزارت بهداشت عراق با اعلام اینکه «هیچ تصمیم جدیدی در باره گشودن مرزها در ایام اربعین به روی زائران دیگر کشورها گرفته نشده است» تاکید کرد که مطابق مصوبه ستاد مرکزی مبارزه با کرونا، ورود زائران خارجی اربعین به کشور ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سیف البدر» سخنگوی وزارت بهداشت عراق گفت که نشست ستاد مرکزی مبارزه با کرونا به ریاست «مصطفی الکاظمی» روز گذشته برگزار شد و تنها با مبادله‌های تجاری محدود در گذرگاه‌های مرزی موافقت کرد.

وی تاکید کرد که این ستاد که ریاست آن بر عهده نخست وزیر عراق است، هیچ تصمیم خاص و تازه‌ای در مورد بازگشایی مرزها در ایام اربعین حسینی به روی زائران خارجی اتخاذ نکرده و تصمیم‌های پیشین مبنی بر ممنوعیت ورود زائران و مسافران به خاک عراق به قوت خود باقی است.

سخنگوی وزارت بهداشت عراق تاکید کرد که ستاد مرکزی مبارزه با کرونا به ریاست نخست وزیر تنها مرجع تصمیم گیری کلان در باره ورود مسافران و زائران خارجی به خاک کشور می‌باشد و ممنوعیت‌ها و مصوبات پیشین این ستاد همچنان به قوت خود باقی است.  

البدر در ادامه تاکید کرد: موضوع موافقت با واردات محدود کالا در مرزهای کشور نیز تنها برای جلوگیری از کمبود اقلام ضروری و مایحتاج  مردم عراق صورت گرفته است.

وی افزود: وزارت بهداشت عراق در راستای وظایف محوله از سوی ستاد مرکزی مبارزه با کرونا، موظف به اخذ تدابیر لازم بهداشتی برای حفاظت از جان و سلامت شهروندان عراقی است.