۰ نفر

رئیس جامعه هتلداران کیش :

کفگیر هتلدارها به ته‌دیگ خورده است

۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۵:۳۰
کد خبر: 450154
کفگیر هتلدارها به ته‌دیگ خورده است

رئیس جامعه هتلداران کیش با بیان اینکه فعالان صنعت گردشگری جزیره کیش از ۱۵ اسفند تا پایان فروردین امسال حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت‌دیده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون پس از شیوع کرونا دیناری یا ریالی به بخش خصوصی کیش کمک نشده است.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، مسیح‌الله صفا در خصوص نگرانی‌ها و مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کیش، افزود: به علت فصلی بودن و شرایط اقلیمی کیش و زمان شیوع این بیماری، بیشترین لطمه را در کل ایران صنعت گردشگری جزیره کیش دیده است.

صفا اضافه کرد: ما هرسال در ۲۰ روز تعطیلات عید نوروز، درآمد ۴ ماه‌مان را درمی‌آوردیم اما امسال نه‌تنها این درآمد را نداشته‌ایم بلکه هزینه‌های اضافی نیز پرداخت کرده‌ایم. به‌ لحاظ تعهدی که داریم و وجه تمایز خاص فرهنگی این صنف با صنوف دیگر، با آن قشر از پرسنل هتل‌ها که تمایل داشتند به شهر و دیار خود بروند تسویه‌حساب کردیم ولی به آنها اعلام کردیم که پس از عادی شدن شرایط و بازگشایی هتل‌ها، ۱۵ روز قبل به شما اطلاع خواهیم داد که به سرکار خود بازگردید.

وی با اشاره به اینکه براساس این گفته حدود دو هزار نفر از پرسنل هتل‌ها به شهر و دیار خود رفتند ولی حدود ۲۲۰۰ نفر دیگر در جزیره باقی  ماندند که هم حقوق خود را دریافت کردند، هم جا و مکان و هم خورد و خوراک، تصریح کرد: ما از آنها جدا نشدیم، آنها خانواده ما هستند. در صنعت هتلداری باید از نیروهای آموزش‌دیده استفاده کرد، هتل‌های کیش بابت نیروهای خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند و اکثریت آنها دوره‌های مرتبط با صنعت هتلداری را گذرانده‌اند، نیروهای آموزش‌دیده سرمایه‌های ما هستند و ما آنها را حفظ کردیم. رئیس جامعه هتلداران کیش با بیان اینکه اوایل دوره شیوع کرونا، وعده و وعیدهای دولت خیلی زیاد بود و می‌گفتند که ما از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم، ولی عملاً تا امروز هیچ اتفاقی نیفتاده است، خاطرنشان کرد: دیناری یا ریالی به بخش خصوصی کیش کمک نشده است. فعالان صنعت گردشگری جزیره کیش از ۱۵ اسفند تا پایان فروردین امسال حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت‌دیده‌اند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و گردشگری کیش تاکنون صحبت و گلایه نکرده‌اند چون می‌دانند که سازمان منطقه آزاد تلاش خود را انجام می‌دهد ولی اینکه تلاش‌هایشان به نتیجه می‌رسد یا به نتیجه نخواهد رسید بحث دیگری است. نیت شان این است که به نتیجه برسد و خداوند هم می‌فرماید ما به نیت انسان‌ها پاداش می‌دهیم، واقعیت این است که کفگیر هتلدارها از هتل‌های بزرگ گرفته تا هتل‌های کوچک به ته‌دیگ خورده است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود در زمینه هزینه‌های آب و برق مساعدت بکنند، البته مساعدت هم کرده‌اند ولی از اول خرداد که هتل‌ها را بازکرده‌ایم در مجموع ده روز خوش بیشتر نداشتیم، اظهار کرد: در آن ده روز به‌صورت میانگین ۶۷ تا ۷۰ درصد از ظرفیت هتل‌ها پر بوده است ولی در حال حاضر میانگین رزرو اتاق هتل‌های کیش کمتر از ۳۰ درصد است، آن‌هم با چه قیمتی؟ چارتر‌کننده هواپیما و هتل را رزرو کرده، ولی مجبور است که هتل را فدای بلیت یا بلیت را فدای هتل کند تا بتواند مسافر را برای سفر به کیش ترغیب کند و در غیر این صورت باید روی هر دو ضرر کند.