۰ نفر

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی اعلام کرد؛

کاهش ۹۷درصدی مسافران فرودگاه امام(ره)

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۸
کد خبر: 433534
کاهش ۹۷درصدی مسافران فرودگاه امام(ره)

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: در فروردین سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد پروازها ۹۱ درصد و تعداد مسافران نیز ۹۷ درصد کاهش داشته و در همین مدت ۸۸ درصد از درآمدهای این شرکت نیز کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین،  «محمد مهدی کربلایی» در نشست معاون اول رئیس‌جمهوری با وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی به مقایسه عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در اسفند ۹۷ و ۹۸ پرداخت و گفت: در اسفند سال ۹۸ نسبت به اسفند سال قبل از آن تعداد پروازها ۷۰ درصد کاهش یافت. همچنین در مدت مشابه ۷۷ درصد تعداد مسافران و ۶۰ درصد نیز کاهش درآمدها را داشتیم.

وی با بیان این که حدود ۵ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در شهر فرودگاهی شاغل هستند، گفت: از این تعداد ۳ هزار نفر در کل منطقه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مشاغل مرتبط با خدمات فرودگاهی دارند. علی رغم این که ما اجاره‌های اماکن متعلق به شرکت را به مدت ۲ ماه بخشیدیم، این خطر وجود دارد که با ادامه شرایط فعلی حدود سه هزار نفر بیکار شوند.

کربلایی گفت: تشکیل ستاد مبارزه با کرونا، ابلاغ و اجرای ضوابط طرح فاصله اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، تمرکز ورود و خروج مسافران از یک ترمینال به منظور اعمال نظارت و کنترل بیشتر، ابلاغ مصوبات ستاد ملی و نظارت بر حسن اجرا، تخصیص منابع و اعتبارات جهت تامین اقلام بهداشتی، تامین و توزیع اقلام بهداشتی(ماسک، دستکش، تجهیزات و مواد ضدعفونی) برای کارکنان عملیاتی و بخش اداری از جمله کارهای انجام شده در این زمینه است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره اقدام‌های انجام شده در حوزه بار و مسافر نیز گفت: غربالگری تمام مسافران ورودی و خروجی با همکاری تیم بهداشت مرزی، اجرای پروتکل وزارت بهداشت در پذیرش مسافرین مسیرهای خاص (چین- ایتالیا- آمریکا-اسپانیا- انگلیس و آلمان)، تهیه و استقرار گیت‌های ضدعفونی هوشمند مسافر و بار با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، نظارت بر عملیات ضدعفونی و گندزدایی تمام هواپیماها و تجهیزات مرتبط با مسافرو بار، جمع آوری و انتقال پسماندهای آلوده به محل تعیین شده توسط سازمان محیط زیست با نظارت وزارت بهداشت از جمله مواردی است که در این خصوص انجام شده است.