۰ نفر

غار علیصدر نوروز 99تعطیل است

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۵۳
کد خبر: 423966
غار علیصدر نوروز 99تعطیل است

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: غار شگفت‌انگیز علیصدر نوروز ۱۳۹۹در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، غلامحسین تقوی اظهار کرد: به منظور سلامت هموطنان، بازدید گردشگران به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا از غار علیصدر تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود.

وی از گردشگران و مردم استان همدان تقاضا کرد تا اطلاع ثانوی برای بازدید از این مجموعه گردشگری به علیصدر سفر نکنند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر ادامه داد: مجموعه تفریحی توریستی شرکت سیاحتی علیصدر به عنوان یکی از مقاصد گردشگری غرب کشور در طول سال و به ویژه در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی یکی از جاذبه‌های گردشگرپذیر استان است که نوروز ۱۳۹۹ برای حفظ سلامت گردشگران امکان پذیرش بازدیدکننده در آن وجود ندارد.

گفتنی است، مجموعه شورا و دهیاری روستاهای هدف گردشگری اعلام کرده‌اند از پذیرش مهمانان نوروزی معذور خواهند بود و هموطنان از سفر به این مناطق در تعطیلات نوروز ۹۹ خودداری کنند.

در روزهای اخیر به واحدهای اقامتی و بومگردی روستاها و شهرهای گردشگرپذیر استان همدان از سوی نهادهای متولی هشدارهای لازم داده شده که از پذیرش مهمان خودداری کنند و در صورت انجام این کار پلمب خواهند شد.

غار علیصدر در روستایی با همین نام و در فاصله ۷۵ کیلومتری شهر همدان و در شهرستان کبودراهنگ واقع شده است، این غار یکی از غارهای آبی ایران و از معدود غارهای آبی قابل قایقرانی جهان است.

علیصدر دارای طولانی‌ترین مسیر قایقرانی درون غار در جهان است که برای نخستین بار سال ۱۳۹۹ نوروز بدون گردشگر را به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت بازدیدکنندگان تجربه خواهد کرد.