۰ نفر

مجوزهای گردشگری تا پایان اردیبهشت ۹۹تمدید شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۰۹
کد خبر: 423068
مجوزهای گردشگری تا پایان اردیبهشت ۹۹تمدید شد

معاون گردشگری از تمدید تمام مجوزهای گردشگری تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹خبر داد و از استان‌ها خواست فهرستی از هتل‌ها و مراکز اقامتی داوطلب در طرح نقاهت بهبودیافتگان ویروس کرونا ارائه دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، گردشگری و صنایع دستی،  معاون گردشگری در نامه‌ای به مدیران کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان‌ها با هدف کاهش تردد، تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ابلاغ کرد:

هرگونه مجوز، شامل پروانه بهره‌برداری، گواهی‌نامه حرفه‌ای، مجوز فعالیت یا کارت راهنمای گردشگری و... که تمدید آن مستلزم مراجعه حضوری است تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ دارای اعتبار بوده و تا این تاریخ به تمدید نیاز ندارد. لازم است به ذی‌نفعان در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.

صدور تمام مجوزهای جدید،  شامل پروانه بهره‌برداری، گواهی‌نامه حرفه‌ای، مجوز فعالیت یا کارت راهنمای گردشگری و ... که صدور آن مستلزم مراجعه حضوری است، به پایان فروردین‌ماه ۱۳۹۹ موکول شود.

تا اطلاع ثانوی از برگزاری دوره‌های آموزشی، همایش، جلسات و نشست‌هایی که موجبات آمد و شد جمعی افراد را فراهم می‌کند، خودداری کرده و اجرای آن‌ها به تعویق افتد.

ضروری است با تشدید نظارت بر فعالیت تاسیسات تحت پوشش به ویژه از حیث رعایت "دستورالعمل مقابله با شیوع ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری" به شکایت مردم و گردشگران از تاسیسات گردشگری با قید فوریت رسیدگی شود و ضمن برگزاری روزانه کمیته رسیدگی به شکایات، گزارش اقدامات به حوزه ستادی ارسال شود.

با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی اقدامات لازم برای شناسایی و معرفی واحدهای غیرمجاز گردشگری به مراجع ذی‌ربط به‌منظور تعطیلی و جلوگیری از فعالیت انجام شود.

در اجرای مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر اعلام آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای انعقاد قرارداد با تعدادی از مراکز اقامتی و هتلی در شهرهای مختلف به‌منظور بهره‌مندی از خدمات آن‌ها برای سپری کردن دوران نقاهت شفایافتگان بیماری کرونا مراتب به نحو مقتضی به ذی‌نفعان اطلاع‌رسانی و در صورت علاقه‌مندی بهره‌برداران،  فهرست مورد نظر برای هماهنگی‌های بعدی به این معاونت ارسال شود.