۰ نفر

پذیرش مسافر در اماکن اقامتی آذربایجان‌غربی ممنوع شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۳۸
کد خبر: 422407
پذیرش مسافر در اماکن اقامتی آذربایجان‌غربی ممنوع شد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به شیوع کرونا در کشور و در راستای پیشگیری از آن در استان، پذیرش مسافر در اماکن اقامتی ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی شهریاری روز پنج‌شنبه در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس در آذربایجان‌غربی افزود: این ممنوعیت مدارس استان را نیز شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: برای رفع دغدغه‌های عمومی‌ و تامین نیازهای مردم در خصوص اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده، تمهیداتی از قبیل مجوز واردات و تغییر چرخه تولید برای تهیه اقلام لازم اندیشیده شده‌است.

وی ادامه داد: با اهتمام و وحدتی که در دستگاه‌های مختلف اجرایی استان وجود دارد به طور قطع بر کرونا ویروس غلبه ‌می‌کنیم.

وی اظهار داشت: به زودی مشکلات موجود برطرف ‌می‌شود و چند واحد تولیدی نیز به زودی وارد چرخه تولید و بسته‌بندی اقلام ضدعفونی‌کننده ‌می‌شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی با عذرخواهی از مردم به دلیل کمبودهای موجود ناشی از نیاز بیش از حد بازار در راستای تهیه اقلام ضدعفونی افزود: همه مسوولان در استان برای رفع دغدغه‌های مردم بسیج شده‌اند.

وی اضافه کرد: برای تامین سایر اقلام بهداشتی مورد نیاز مجوز واردات نیز صادر شده و به زودی بازار به مرحله اشباع ‌می‌رسد.

وی بر ضرورت نظارت بر روند تولید و توزیع اقلام بهداشتی در بازار تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه برای رفع نیاز مردم سرعت و زمان بسیار مهم است اما متولیان امر مراقب سوء استفاده برخی افراد در تولید اقلام تقلبی باشند و با متخلفان برخورد شود.

شهریاری همچنین از تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشف و برخورد با قاچاقچیان اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده قدردانی کرد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، سه هزار و ۵۱۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ ۲۳۴ نفر در آذربایجان‌غربی مشکوک به کرونا هستند که از این تعداد آزمایش ۱۲ نفر مثبت اعلام شده و هشت نفر آنان با بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.