۰ نفر

توضیح رییس سازمان حج درباره سفر سوریه

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۴۵
کد خبر: 403182
توضیح رییس سازمان حج درباره سفر سوریه

یک هفته پس از آغاز اعزام کاروانی زائران ایرانی به سوریه، رییس سازمان حج و زیارت گفت: سفرهای زیارتی به عتبات عالیات (عراق) و سوریه به صورت محدود و فقط از طریق ناوگان هوایی انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هفته گذشته کاروانی از زائران ایرانی با بدرقه مقامات سازمان حج و زیارت به سوریه اعزام شد، درحالی‌که پیش از آن هچ اطلاع‌رسانی عمومی در این‌باره نشده بود.

سفر ایرانی‌ها به سوریه رسما از سال ۱۳۹۰ با آغاز جنگ‌های داخلی در این کشور و پس از ربوده شدن جمعی از ایرانی‌ها متوقف شد. از سال گذشته معدود آژانس‌هایی تورهای زیارتی به این کشور را از سر گرفتند، درحالی‌که متولیان آن از جمله سازمان (وزارت) میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی و سازمان حج و زیارت نسبت به آن بی‌اطلاع بودند و حتی این سفرها را با توجه به امنیت ناپایدار در آن کشور تایید نکردند. سازمان حج و زیارت پیش‌تر از سرگیری سفرهای زیارتی به سوریه را به طرح امنیتی این کشور مشروط کرده بود اما درحال حاضر با وجود نامشخص بودن سرانجام این طرح، این سازمان رسما اعلام کرده است که سفرهای کاروانی به این کشور را از سرگرفته.

روابط عمومی سازمان حج و زیارت به نقل از «علی‌رضا رشیدیان» اعلام کرد: سازمان حج و زیارت به عنوان مجموعه متولی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و سوریه، ساماندهی و مدیریت این سفرها را در کشور عهده دار است.

او گفت: هم اینک با توجه به شرایط خاص در این کشورها (سوریه و عراق) سفرهای زیارتی با رعایت ملاحظات لازم در بحث آسایش و رفاه زائران ایرانی انجام می‌شود.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت، سفر سوریه به صورت سه روزه و ۵ روزه است و زیارت مرقد مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (ع) و ... در برنامه سفر زائران سوریه قرار دارد.

رشیدیان همچنین گفت: سفر به کربلا و نجف، کاظمین و سامرا هم به همین شکل و محدود با لحاظ شرایط و آسایش زائران انجام می‌شود.

درحال حاضر اعزام کاروانی به سوریه از سوی شرکت مرکزی کارگزاران امور زیارتی استان تهران برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که به صورت موردی برای ثبت‌نام فراخوان می‌دهد. هزینه سفر پنج روزه به سوریه نیز سه میلیون و ۷۹۵ هزار تومان اعلام شده است.