۰ نفر

معاون توسعه مدیریت وزیر میراث فرهنگی؛

۶میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کردند

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۸
کد خبر: 400928
۶میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کردند

معاون توسعه مدیریت وزیر میراث فرهنگی از سفر شش میلیون گردشگر خارجی به کشور طی هفت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: برای توسعه گردشگری باید به زیرساخت‌ها توجه ویژه صورت گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد خیاطیان عصر سه‌شنبه در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی مجموعه گردشگری و فرهنگی سرخه بابیان اینکه طی هفت ماهه نخست سال جاری نزدیک به شش میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کردند، ابراز داشت: این ‌مهم نشام دهنده این است که باید به موضوعات و زیرساخت‌های گردشگری توجه ویژه داشت.

وی بابیان اینکه به خدمت گرفتن و توجه به موضوعات میراث فرهنگی و صنایع‌دستی در امر گردشگری از برنامه‌های کاری این وزارتخانه است، افزود: کشور ما با موهبت‌های الهی که در دل خود جای‌داده است، ظرفیت بسیار بالایی را در مباحث گردشگری دارد.

معاون توسعه مدیریت وزیر میراث فرهنگی بابیان اینکه دنیا طی ۱۰ سال اینده، ۳۰ درصد از گردش مالی خود را از بخش گردشگری خواهد داشت، بیان کرد: بر همین اساس امروز کشورهای مختلف در امر زیرساخت‌های گردشگری، فعالیت‌های بسیار خوبی را در دستور کار قراردادند.

خیاطیان بابیان اینکه امروز علی رغم همه تحریم‌های ظالمانه آمریکای جنایتکار، عدد گردشگری رو به فزونی و صنعت گردشگری کشور در حال توسعه است، تصریح کرد: امروز بیش از یک هزار و ۹۰۰ واحد اقامتی بومگردی طی دو سال اخیر در کشور احداث و به بهره‌برداری رسید که امری بسیار ارزشمند است.

وی بابیان اینکه سال گذشته بالغ‌بر ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در فضای زیرمجموعه و برنامه‌های کاری این وزارتخانه ایجادشده است، افزود: با توسعه اقدامات پیرامون گردشگری، ارزش بناهای تاریخی کشور به جایگاه اصلی خود رسیده و استفاده از این بناها، از سیاست‌های اصلی این وزارتخانه است.

معاون توسعه مدیریت وزیر میراث فرهنگی بابیان اینکه هر طرح گردشگری که در راستای توسعه این صنعت در استان مورد تصویب قرار بگیرد، از سوی وزارتخانه تامین منابع مالی خواهد شد، اضافه کرد: امیدواریم این پروژه ارزشمند تا پایان دولت به بهره‌برداری رسیده و در خدمت مردم استان و کشور قرار گیرد.