۰ نفر

وزیر راه‌و شهرسازی:

هواپیمای آنتونوف٧٤ اجازه جابه‌جایی مسافر دارد

۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۵۴
کد خبر: 393799
هواپیمای آنتونوف٧٤ اجازه جابه‌جایی مسافر دارد

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از اخبار منتشر شده در باره ممنوعیت پرواز آنتونوف ٧٤ گفت: هیچ وقت پرواز این هواپیما ممنوع نبوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه‌های آینده راه آهن در جمع خبرنگاران در باره آخرین وضعیت پرواز هواپیماهای آنتونوف‌افزود: تنها یک مدل از این هواپیماها ممنوع پرواز بوده است یا بهتر بگویم درخواستی برای پرواز آن تاکنون نبوده است.

وی ادامه داد: پرواز آنتونوف ٧٤ هیچ وقت ممنوع نبوده است.

اسلامی  گفت:مرجع رسیدگی در حوزه سوانح فقط کمیته بررسی سانحه است و مرجع بین المللی درباره صدور مجوز برای هر پروازی سازمان هواپیمایی کشور است که این سازمان هیچ وقت پرواز آنتونوف ٧٤ را ممنوع اعلام نکرده است.

وزیرراه وشهرسازی اضافه کرد: سازمان هواپیمایی بر مبنای استاندارهای جهانی تشخیص می‌دهد که به کدام پروازها مجوز دهد و کدام هواپیماها صلاحیت پرواز دارند.

وی گفت: آنتونوف مدل٧٤ از گذشته در ناوگان هواپیمایی کشور بوده است و پرواز می‌کرده و در هیچ دوره ای پرواز این هواپیما ممنوع نبوده است.

اسلامی متذکر شد: آنتونوف مدل١٤٠ نیز بعد از سانحه‌ای که داشت پرواز نکرده است و حتی صاحب این هواپیما درخواستی برای پرواز مجدد این هواپیما نداشته است.

وزیرراه و شهرسازی گفت: گزارش کمیسیون بررسی سوانح مرجع نهایی درمورد هر نوع حادثه هوایی است و نمی‌توان صد مرجع برای صلاحیت پروازی در کشور داشت.

چندی پیش یکی از مسافران پرواز مشهد-تهران در فضای مجازی اعلام کرد که با وجود ممنوعیت پرواز آنتونوف ۷۴ از سوی رییس جمهوری شرکت هواپیمایی پویا از این هواپیما استفاده کرده و مشکل و نگرانی‌هایی برای مردم به وجود آورده است.