۰ نفر

هزینه ها و راهنمای سفر به 4 منطقه اسرارآمیز ایران؛

گردشگری با طعم ترس!

۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴
کد خبر: 390303
گردشگری با طعم ترس!

یکی از احساساتی که انسان ها در طول عمرشان تجربه می کنند ترس است. ترسیدن و احساس ناامنی تقریبا از اصلی ترین موقعیت هایی است که انسان ها از مواجهه با آن تا حد امکان پرهیز می کنند.

 اما شاید برای شما جالب باشد که بسیاری از افراد با علم به این که خواهند ترسید و حتی ممکن است تا مدت ها کابوس های شبانه اذیت شان کند باز هم سعی می کنند خود را در موقعیتی قرار دهند تا از ته دل بترسند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، بر اساس همین موضوع گردشگری سیاه با طعم ترس، وحشت و آمیخته با خرافات در دنیا رونق گرفته است. ایران نیز به واسطه طبیعت و قدمت تاریخی آثارش از این غافله عقب نمانده است و یکی دو سالی می شود که تورهای گردشگری سیاه را راه اندازی کرده است. اگر دوست دارید با دنیای ماورای طبیعت آشنا شوید و در سرتان هزار سوال بی پاسخ از چیزهایی که می بینید پدید آید، حتما برنامه سفر به یکی از این مناطق خوفناک را بچینید. در این هفته به چهار منطقه اسرار آمیز سفر و شما را از چند و چون مالی سفر به این مناطق با خبر خواهیم کرد.

ریگ جن مثلث برمودای ایران

اصلا همین که اسم منطقه ای ریگ جن باشد، خودش به تنهایی ترس را به دل آدم وارد می کند، چه برسد به این که داستان های هولناکی از آدم هایی که برای گذر از این منطقه رفته اند و هرگز برنگشته اند نیز وجود داشته باشد. تقریبا نزدیک به پارک کویر ملی، بیابان وسیعی پوشیده از شن و ماسه وجود دارد که به ریگ جن معروف است این کویر به دلایلی چون وسعت زیاد، نبود چاه آب، نبود هیچ گونه پوشش گیاهی و در نهایت وجود باتلاق های متعدد نمکی به عنوان مرگبار ترین منطقه ایران شناخته شده است که خوشبختانه طی سال های اخیر و با پیشرفت های فناوری در حوزه ارتباطات ماهواره ای، مسیر ریگ جن هم تا حدودی قابل تردد شده است. اما همچنان توصیه می کنیم که با یک گروه گردشگری  در قالب تور به ریگ جن بروید. برنامه زمان بندی عبور از کویر ریگ جن یک برنامه چهار روزه با شرایط رو به سخت است.همان طور که گفتیم گذر از ریگ جن نیازمند چهار روز ماسه پیمایی است بنابراین شما چهار شبانه روز مهمان طبیعت خشن کویری هستید و شب ها زیر سقف پر ستاره کویر خوش می گذرانید.

بهترین مسیر دسترسی به این کویر را از بخش شمال شرق پارک ملی کویر می دانند. جاده‌ سنگفرش ملک آباد که زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست اداره می‌شود و عبور از آن نیاز به دریافت مجوز دارد، مسیر نسبتا راحت‌تری را در اختیار علاقه مندان می‌گذارد. برای این که به این مسیر برسید باید خودتان را به گرمسار برسانید و از شهرستان گرمسار به سمت جنوب حرکت کنید و تا به جاده سنگفرش شده برسید.

باغ مُرده

در نزدیکی های سیرجان در استان کرمان، باغی وجود دارد که در یک حالت ابدی خشکش زده است. این درختان همیشه میوه ای از جنس سنگ بر شاخه دارند. این باغ توسط پیرمردی به نام درویش خان که از ظلم رضاخانی تحت عنوان اصلاحات ارضی به ستوه آمده بود، بنا شده است. اما سوال های بی جواب زیادی در این باره وجود دارد که به اسرار آمیز بودن این باغ می افزاید. هیچ سنگی در زمین های اطراف این باغ 180 درختی وجود ندارد و نمونه سنگ های استفاده شده در این باغ متعلق به کوه هایی است که چیزی حدود 5 تا 6 کیلومتر با باغ فاصله دارند و آوردن سنگ هایی با این عظمت به باغ تقریبا از پیرمردی کر و لال ساخته نیست پس چه نیرویی به او برای آوردن سنگ ها کمک کرده است؟ دومین نکته وجود سوراخ هایی منظم و مدور در داخل سنگ هاست که امکان آویزان کردن آن را ایجاد می کند. این در حالی است که تا حالا هیچ کدام از اهالی درویش خان را در حال سوراخ کردن سنگ ندیده است. نکته سوم در توانایی جسمانی درویش خان برای ساختن درخت ها خلاصه می شود. گفته شده بعد از مرگ او یکی از درختان افتاده است و اهالی با کمک چندین نفر توانسته اند آن را دوباره سر پا کنند. آخرین مسئله به شباهت جالب برخی از درختان با آثار هنری مشهور جهان بر می گردد، مثلا یکی از درختان درویش خان به صورت باور نکردنی شبیه تابلوی اسب شکم دریده پیکاسو متعلق  به سال 1917 است! بهترین انتخاب شما با توجه به فاصله نزدیک باغ تا کرمان، می تواند اقامت در کرمان باشد. اقامت هتلی در کرمان بین 111 هزار تا 435 هزار تومان در می آید. هزینه اقامت گاه های بوم گردی در این شهر از شبی 200 هزار آغاز و تا شبی 400 هزار تومان می رسد. در سیرجان هم می توانید اقامت کنید. قیمت اقامت هتلی در این شهر نسبت به کرمان ارزان تر است، البته با این توضیح که باید کمی از توقع تان بکاهید. قیمت اقامت هتلی در سیرجان از شبی 125 هزار تا 235 هزار تومان در نوسان است. جاده کویری و به اصطلاح کفی مشهد تا کرمان چیزی حدود 910 کیلومتر فاصله دارد. از کرمان حدود 185 کیلومتر دیگر راه دارید تا به سیرجان برسید. سپس 40 کیلومتر دیگر به سمت روستای بهستان رانندگی کنید تا به این باغ جالب برسید.

جنازه های لای جرز مانده

زلزله بم در کنار تمام خرابی ها و مصیبت هایی که برجا گذاشت یکی از سر به مهرترین رازهای ایران باستان را برملا ساخت. بعد از زلزله یکی از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی برای برآورد خسارت ها به ارگ بم به آن جا اعزام شد. او اولین کسی بود که با واقعیت تلخ دیوارهای مرگ آشنا شد. وی در گزارش خود به سازمان اعلام داشت که جسد سه کودک یا نوزاد از لابه لای خشت های فروریخته دیوار نمایان شده است. همین موضوع سرآغاز کاوش های باستان شناسی شد و حدود 64 جسد کودک از میان دیوارهای ضخیم ارگ بم بیرون کشیده شد. قدمت اجساد از 200 سال پیش تا عهد قاجار تخمین زده شد. اما غمناک ترین بخش ماجرا به این موضوع برمی گشت که دو تن از نوزادان به صورت زنده دفن شده بودند. براساس آزمایش های DNA مشخص شد که همه اجساد پسر بوده اند و گویا  از نوعی سنت پسر کشی پرده برمی داشت.فاصله 180 کیومتری بم تا کرمان باعث شده است که بسیاری کرمان را برای اقامت برگزینند. شما می توانید در خود شهرستان بم نیز اقامت داشته باشید. هزینه اقامت هتلی در این شهر از 170 هزار تا 399 هزار تومان است. یک شب مانی در این اقامتگاه های بوم گردی  از 200 هزار تا 400 هزار تومان هزینه برمی دارد. از مشهد باید خودتان را به کرمان برسانید و سپس راهی بم شوید. مسیر شما تا بم حدود 180 کیلومتر است. ارگ بم در خیابان بهمن این شهرستان واقع است. ساعات بازدید از آن از 7 صبح تا 17 است و هزینه ورودی هر نفر سه هزار تومان است.

جنگلی با ناله های زجرآور

گردش در طبیعت بکر جنگل می تواند یکی از گشت و گذارهای جذاب و خاطره انگیز برای هر فردی باشد. اما شب مانی در جنگل داستانش خیلی فرق دارد. شب های جنگل به خودی خود کمی ترسناک است. صدای هو هوی جغدها، چشمان براقی که گهگاه از میان علفزارها شما را می پایند و خش خش راه رفتن موجوداتی درست در پشت سر شما، مو بر تن هر آدمی را سیخ می کند! حالا تصورش را بکنید که افزون بر این شرایط با بالا آمدن ماه در آسمان صدای جیغ های وحشتناک و زجرآور زنی هم در میان درختان بپیچد و محلی ها بگویند که این صدای شیاطین است که در حال پرسه زدن در جنگل هستند. در نزدیکی های مشهد خودمان و در ادامه مسیر طرقبه روستا و جنگلی وجود دارد که به جنگل جیغ معروف شده است. علت این نام گذاری به صداهای جیغ مانندی برمی گردد که هر شب خواب را از سر اهالی می اندازد و حتی بعضی از آن ها را مجبور به کوچ کرده است. گفتنی است در این جنگل یک رودخانه فصلی هم وجود دارد که با آمدن صدای جیغ ها در تمام فصول سال آب دارد و همین موضوع به ماورایی بودن منشا جیغ ها دامن زده است.فاصله این روستا با مشهد حدود 45 کیلومتر است و این یعنی اگر ابتدای غروب و حتی سر شب از جنگل پا به فرار گذاشتید می توانید باز هم شب را در خانه خودتان سپری کنید. جاده زیبا و نام آشنای طرقبه را پیش بگیرید و روستاها را یک به یک پشت سر بگذارید تا به روستا و جنگل سربرج برسید. جنگل سربرج همان جنگل خوفناک جیغ است.

jpgfile_20229_9486_637076546633327027

jpgfile_20229_9486_637076546632207209