۰ نفر

۵۸گیت گذرنامه در پایانه خسروی راه‌اندازی شده است

۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۳۹
کد خبر: 379421
۵۸گیت گذرنامه در پایانه خسروی راه‌اندازی شده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از استقرار ۵۸ گیت برای کنترل گذرنامه و مدارک زائران اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی خسروی برای تسهیل در تردد آنها به کربلای معلی و بازگشت به کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار «علی اکبر جاویدان» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استقرار این تعداد گیت برای کنترل مدارک و گذرنامه زائران به روان سازی و تسهیل عبور و مرور آن ها کمک زیادی خواهد کرد و باعث می شود معطلی آنها به حداقل برسد.

وی افزود: همچنین توسط یگان ویژه انتظامی استان کرمانشاه، سه گیت کنترلی نیز برپا می شود تا به افزایش امنیت زائران کمک شده باشد.

سردار جاویدان یادآوری کرد: به زودی شاهد استقرار ایستگاه های بازرسی برای کنترل و مدیریت تردد زائران در راستای تسهیل در آمد و رفت آنها نیز خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین از استقرار تیم های تخصصی از پلیس امنیت عمومی، آگاهی و موادمخدر در مرز خسروی برای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران حضرت اباعبدالله خبر داد.

وی در ادامه به استقرار ۴۱ توقفگاه با کمک پلیس و همکاری سایر دستگاه ها در مسیر زائران اشاره کرد و گفت: در این اماکن خدمات لازم به زوار گرامی ارائه می شود.

سردار جاویدان، فعال سازی قرارگاه اربعین در مرز خسروی را از دیگر برنامه های در دست اجرا عنوان کرد و گفت: در این قرارگاه سفر زائران و ورود و خروج آنها مدیریت خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنانش به کنترل هوشمند محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: این کار در راستای افزایش ضریب ایمنی زوار و کاهش تصادفات رانندگی با همکاری پلیس راه و راهور انجام می شود.

وی با بیان اینکه خدمت به زائران اربعین توفیقی بزرگ و کم نظیر است که نصیب پلیس شده است، گفت: من و همه همکارانم در بخش های مختلف به این خدمتگزاری افتخار کرده و آن را سعادتی بزرگ برای خود می دانیم.

سردار جاویدان تصریح کرد: پلیس کرمانشاه با توجه به تجربیاتی که طی سال های اخیر از سفر زائران به کربلای معلا پیدا کرده تلاش می کند امسال با توجه به میزبانی مستقیم از زوار بهترین خدمات را به آنها ارائه کند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: همکاران ما در سال های گذشته با اینکه مرز خسروی به روی زائران بسته بود اما با اعزام بخش قابل توجهی از نیروهایش به مرزهای سه گانه شلمچه، چذابه و مهران نقش پررنگی در خدمتگزاری به زائران ایفا کرد.

وی در پایان اظهار داشت: انشاالله امسال نیز بتوانیم خادمان خوبی برای زائران عتبات عالیات بوده و اقدامات پلیس استان بتواند رضایتمندی آنها را جلب کند.

مرز خسروی روز جمعه ۱۵شهریور با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد.