۰ نفر

تجربه یک روز جذاب در چهارمین پارک جنگلی تهران + عکس

۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰:۴۰
کد خبر: 371867
تجربه یک روز جذاب در چهارمین پارک جنگلی تهران + عکس

پارک جنگلی تلو آنقدر مناظر جذابی دارد که حتی اگر در لواسان هم زندگی بکنید باز هم ارزش این را دارد که حداقل یک بار از فضای بی نظیر این پارک جنگلی استفاده کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اگر می خواهید در تعطیلات آخر هفته با خانواده به دامان طبیعت بروید و از هوای آلوده شهر دور باشید می‌توانید با نیم ساعت رانندگی خود را به شرقی‌ترین نقطه تهران برسانید و هوای تمیز را مهمان ریه‌های خود کنید.

پارک جنگلی تلو که با نام پارک جنگلی غزال نیز شناخته می‌شود، با دو فاز «تلوی بالا» و «تلوی پایین» با منظره‌ای فوق‌العاده چشمان تان را با سد لتیان و کوه‌های البرز مواجه می‌کند،‌ ورودی تلوی بالا از سمت چپ جاده و ورودی تلوی پایین از سمت راست جاده است.

از آنجایی که این پارک در حاشیه شهر قرار دارد و مسیر داخلی آن طولانی و دارای شیب زیاد است حتماً باید با خودروی شخصی به آن جا بروید. برای رسیدن به پارک جنگلی تلو باید با ورود به بزرگراه شهید بابایی شرق به سمت ورودی جاده شهرداری بپیچید و با استفاده از تابلوی‌های راهنما وارد پارک شوید.

البته بزرگراه شهید زین‌الدین به سمت شرق هم مسیر دیگری است که می‌تواند شما را به سمت پارک هدایت کند، در این مسیر خروجی جاده دماوند را طی می‌کنید و پس از دوربرگردان وارد جاده تلو می‌شوید.

تلو، جنگلی با درختان سوزنی برگ است که با ترکیب کوه‌ها و آسمان آبی و همچنین نزدیکی به کوه‌های البرز منظره جذابی را ساخته، به طوری که حتی اگر در لواسان هم یک ویلای بزرگ داشته باشید باز هم ارزش این را دارد که حداقل یک بار از فضای بی نظیر این پارک جنگلی استفاده کنید.

آلاچیق‌های مختلف که کنار اکثر آنها مکانی برای تهیه کباب تعبیه شده  و مسیر یک طرفه‌ای هم دور تا دور پارک کشیده شده تا بتوانید به آسانی به جاهای مختلف این پارک جنگلی دسترسی داشته باشید.

این پارک محل زندگی سگ‌های عقیم شده است که کاری با آدم‌ها ندارند اما در صورتی که برایتان اذیت کننده بود می‌توانید از نگهبان پارک بخواهید تا آنها را از اطراف شما دور کند.

برای رفتن به جنگل تلو باید حتما لباس گرم و خوراکی همراه داشته باشید چرا که این پارک آب آشامیدنی نداره و هیچ مغازه‌ و یا دکه‌ای اطرافش نیست اما در عوض امکانات تفریحی خیلی خوبی دارد و سرویس‌های بهداشتی متعدد و نمازخانه، زمین بازی به همراه فوتبال دستی، زمین والیبال و ترامپولین (تشک بادی پرش) باعث شده اینجا به یکی از پارک‌های خوب شهر تبدیل شود.

شاید برایتان جالب باشد که در جاده منتهی به جنگل حیوانات گوناگونی همچون کبک، روباه، خرگوش و شغال زندگی می‌کنند و در ارتفاعات این پارک جنگلی هم عقاب، شاهین و قرقی آشیانه دارند که تماشای آنها می‌تواند هیجان انگیز باشد.

پارک جنگلی تلو که از لحاظ وسعت، چهارمین پارک در میان پارک های جنگلی تهران به شمار می‌رود، در مقایسه با پارک‌هایی همچون لویزان یا سرخه حصار کمتر شناخته شده و همین امر باعث شده تا این پارک جنگلی مکانی دنج باشد که رفتن به آن آرامش ذهنی مطلوبی را به همراه می‌آورد.

اگر کودکان خودتان را همراه تان می‌برید خیالتان راحت باشد که با وسایل بازی موجود در پارک حسابی سرگرم می‌شوند و بهانه‌گیری نمی‌کند، در ایام نوروز به ویژه روز طبیعت هم وسایل ورزشی و امکانات دیگری مثل دوچرخه سواری کوهستان، پاراگلایدر، سورتمه سواری، جامپینگ و تنیس روی میز در این پارک مستقر می‌شوند.

این پارک همه روزه از ساعت 6 صبح تا 7 شب برای مراجعه عموم باز است اما امکان اقامت شبانه در آن وجود ندارد.

اگر به «پارک جنگلی تلو» سر زدید می‌توانید از پارک‌های اطراف آن مثل سوهانک، لویزان، بوستان پلیس، پارک ملی خُجیر و  پارک جنگلی سرخه حصار هم دیدن کنید.