۰ نفر

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

مشخص نبودن حریم آثار تاریخی تهران/ بازار تجریش را باید میان برج‌ها پیدا کرد!

۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۵۰
کد خبر: 344026
مشخص نبودن حریم آثار تاریخی تهران/ بازار تجریش را باید میان برج‌ها پیدا کرد!

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران می‌گوید؛ به دلیل رعایت نشدن حریم آثار تاریخی تهران باید خیلی از آن‌ها را با گردش در کوچه پس کوچه‌های یا میان برج‌های سر به فلک کشیده پیدا کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ حسن خلیل‌آبادی درباره چالش‌های حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی پایتخت به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بزرگ ترین چالش مشخص نبودن حرائم میراث فرهنگی و تاریخی است. شهرداری‌ها هم در این موارد تغافل میکنند برای مثال در حریم امامزاده عبداالله شهر ری، برج طغرل یا امامزاده صالح تجریش اجازه ساخت و ساز می‌دهند. 

او ادامه داد: البته در طی سال‌های اخیر توجه رسانه‌ها و مردم به حفظ آثار تاریخی و فرهنگی‌شان افزایش پیدا کرده و خیلی از آثاری که حفظ شد در نتیجه آگاهی مردم و حمایت رسانه‌ها بوده است؛ مانند حفظ خانه نیما، جلوگیری از ساخت و ساز در جوار کاخ گلستان و برگشتن آب به چشمه علی. 

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که باید مردم در حفظ آثار تاریخی‌ و فرهنگی‌شان هشیارتر باشند و در هر نقطه‌ای حیات این آثار را در خطر دیدند اطلاع‌رسانی کنند. مالکان این آثار نیز باید به مثابه یک هویت تاریخی به آنها نگاه کنند نه مراکز اقتصادی و مادی. میراث به جا مانده در کشور و شهر ما، یعنی هویت و فرهنگ ایرانیان.