۰ نفر

ابتکار دستفروشان ساروی برای فروش در زیر باران +تصاویر

۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۴۴
کد خبر: 342913
ابتکار دستفروشان ساروی برای فروش در زیر باران +تصاویر

دستفروشان ساروی با شروع باران شدید میدان را خالی نکرده و با ایجاد تونل‌های پلاستیکی اقدام به عرضه محصولات خودشان کردند.

بازارهای محلی در شهرهای شمالی طرفداران خاص خودش را دارد. ابتکار بازارهای محلی اصلا از شمال کشور استارت خورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جمعه بازار جویبار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای استان مازندران است که هر هفته طرفداران خاص خودش را دارد.

در گذشته این بازار با هدف فروش محصولات کشاورزان ایجاد شده است، اما چند سالی است که مورد تهاجم فروشندگان اجناس چینی هم قرار گرفته است.

بازارهای روز متعدد در شهرهای استان برای فروش سبزیجات و محصولات کشاورزی پیش بینی شده است.

بازارهای هفتگی در محلات هم طرفداران خاص خودش را دارد، در سال‌های اخیر چندین بازار ترکمن هم در سطح شهر ساری و دیگر نقاط استان دایر شده است.

از دیگر بازارهای تخصصی استان مازندران می‌توان به فعالیت بازار ماهی فروشان هم اشاره کرد که در بیشتر شهرهای استان به ویژه شهرهای ساحلی این بازار رونق خاصی دارد.

بازار فروش پرندگان هم در سال‌های گذشته برای فروش پرندگان مهاجر ایجاد شده بود که به دلیل ممنوعیت شکار پرندگان تا حدودی فعالیت این بازار متوقف شده است.

در پایان سال فعالیت دستفروشان به صورت جدی رونق می‌گیرد، تا حدی که برخی از کسبه هم برای کسب درآمد اقدام به حراج اجناس خویش جلوی درب مغازه‌های خود می‌کنند.

بارش باران روزهای اخیر هم نتوانست مانع کسب و کار دستفروشان ساروی شود.

کسبه دستفروش ساری با ایجاد تونل پلاستیکی در حاشیه خیابان قارن دست از فعالیت در لحظات پایانی سال 97 نکشیده و بساط خویش را پهن کردند تا اندک اجناس باقی‌مانده خویش را به فروش برسانند.

گل، سبزه، ماهی، جوراب، پیراهن‌های مردانه، اجناس سفره‌های هفت سین،روسری‌، لباس بچه‌گانه، شیرینی‌های دست ساز، آجیل، شکلات و انواع شلوارهای مردانه و زنانه و سمنو مهمترین اقلامی است که در لحظات پایانی سال توسط دستفرشان عرضه شده است.

برخی از دستفروشان در ساعت پایانی سال حتی حاضر به فروش کالا به قیمت خرید هم می‌شوند.