۰ نفر

بلیت هواپیما در نوروز بر چه اساسی قیمت‌گذاری می‌شود؟

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 339365
بلیت هواپیما در نوروز بر چه اساسی قیمت‌گذاری می‌شود؟

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که قیمت بلیت هواپیما در نوروز افزایش نمی‌یابد نرخ بلیت را تابع عرضه و تقاضا اعلام کرد و گفت: معاونت حمل و نقل وزارتخانه نیز با ستادی که تشکیل داده و بر قیمت بلیت و شرایط کل مُدهای حمل و نقل نظارت خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد اسلامی اظهار کرد:‌ قیمت بلیت هواپیما در نوروز امسال هیچ افزایشی نخواهد داشت. قیمت بلیت هواپیما به موجب قانون بر اساس نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد: سقف مجاز قیمت بلیت هواپیما در شورایعالی هواپیمایی کشوری تعیین شده و سازمان هواپیمایی بر این مسئله نظارت می‌کند. افزون بر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، معاونت حمل و نقل وزارتخانه نیز با ستادی که تشکیل داده و بر قیمت بلیت و شرایط کل مُدهای حمل و نقل نظارت خواهد کرد.

چند ماهی است که ایرلاین‌ها با محوریت انجمن شرکت‌های هواپیمایی لیستی را در سایت خود بارگذاری کرده که در ان کف و سقف قیمت بلیت هواپیما درج شده است. با وجود این مسئله و همچنین تاکید امروز وزیر راه و شهرسازی قیمت بلیت هواپیما به خصوص در ایام پیک بالاتر از سقف‌های اعلام شده به فروش رفته و سازمان هواپیمایی کشوری نیز نتوانسته کنترلی بر این وضعیت داشته باشد. به نظر می‌رسد به دلیل همین ناتوانی بوده که معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ستادی را در این معاونت برای نظارت بر قیمت‌ها از جمله نرخ بلیت هواپیما تشکیل داده است. در این صورت می‌توان می‌توان امیدوار بود، این بخش پس از سال‌ها نابسامانی به یک سامان خواهد رسید.