۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی:

«ایران‌ایر» در کنار «ماهان» در لیست تحریم آلمانی‌ها

۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۱۴
کد خبر: 331611
«ایران‌ایر» در کنار «ماهان» در لیست تحریم آلمانی‌ها

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تحریم هواپیمایی ماهان، آن را برخلاف قوانین بین‌المللی عنوان کرد و گفت:‌دولتهایی که چنین تحریم‌هایی را اعمال می‌کنند، خود تروریست‌پرور و حامی تروریست هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد اسلامی امروز در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های عمرانی آزادراهی از پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج بازدید کرد. 

محمد اسلامی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از محورهایی که از سوی مردم تهران و کشور به عنوان مطالبه جدی دنبال می‌شد، روان شدن ترافیک در مسیر تهران - کرج - قزوین بود. 

وی با بیان اینکه مسیر آزادراه همت تا کرج تا گرمدره پیش از این به بهره‌برداری رسیده است، گفت:‌ امروز از باقیمانده مسیر تا کرج و اتصال آن به جاده کرج - چالوس بازدید کردیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ ضرورت دارد در حوزه تملک اراضی، معارضان با مسئولان همکاری کنند تا پروژه هر چه زودتر به نتیجه برسد. 

وی افزود:‌ در جلسه‌ای که امرو ز داشتیم وعده بر این شد که تا تیرماه ۹۸ ادامه آزادراه همت تا کرج تکمیل شود، موضوع با شهرداری کرج، استانداری البرز و اداره کل راه و شهرسازی اداره البرز در حال پیگیری است، ضمن آنکه مقرر شد با شهرداری کرج مشارکت و همکاری داشته باشیم.

اسلامی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه ادامه آزادراه همت، یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم، اظهار داشت: در کنار این پروژه، آزادراه کنارگذر جنوبی تهران را داریم  که از آبیک به چرم‌شهر متصل می‌شود و این دو آزادراه رینگ ترافیکی تهران بزرگ را تشکیل می‌دهند و موجب کاهش بار ترافیکی می‌شوند. 

اسلامی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص تحریم  هواپیمایی ماهان از سوی کشور آلمان، گفت: همه شرکت‌های هواپیمایی ما تحریم هستند و ایران‌ایر نیز تحت تحریم قرار دارد که البته این تحریم‌ها برخلاف قانون و حقوق بین‌المللی است. 

وزیر راه و شهرسازی افزود:‌ همواره شاهد این بودیم که چنین حرکاتی از سوی کشور آمریکا به صورت ناجوانمردانه انجام شده است، ما به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردیم که برنامه‌ای پاسخ سازمان هواپیمایی آلمان را بدهد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد:‌ چنین تحریم‌هایی برخلاف قوانین بین‌المللی است و دولتهایی که این کارها را می‌کنند خودشان تروریست‌پرور و حامی تروریست هستند.