۰ نفر

رکورد شکنی سفر ایرانیان با گرجستان

۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۱۵
کد خبر: 313289
رکورد شکنی سفر ایرانیان با گرجستان

رئیس سازمان ملی گردشگری گرجستان گفت: در 10 ماه سال جاری بیش از هفت میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی به گرجستان سفر کردند که 262 هزار نفر از آنها شهروندان ایرانی بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، گئورگی چوگووادزه روز چهارشنبه افزود: سفر گردشگران خارجی به گرجستان ، در 10 ماه امسال ،11 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش یافته است .

رئیس سازمان ملی گردشگری گرجستان، پیش بینی کرد که مسافرت گردشگران خارجی به این کشور تا اواخر مسال به هشت میلیون و 500 هزار نفر برسد .

براساس این گزارش، شهروندان پنج کشور روسیه ، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و ایران در ده ماه امسال بیشترین مسافرت را به گرجستان داشتند.

بنا به آمار سازمان ملی گردشگری گرجستان در سال جاری یک میلیون و 249 و 72 نفر از روسیه، یک میلیون و 205 هزار و 802 نفر از جمهوری آذربایجان ، یک میلیون و 63 هزار و 389 نفر از ارمنستان ، 965 هزار و 910 نفر از ترکیه و 262 هزار و 261 نفر از ایران به گرجستان سفر کردند .

درآمد حاصله از گردشگری خارجی در گرجستان، در شش ماه اول سال جاری، یک میلیون و 400 هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی 28.9 درصد بیشتر بوده است .

همچنین در شش ماه سال جاری سهم گردشگری خارجی در تولید ناخالص داخلی 7.1 درصد است که در مقایسه با یک سال قبل 17.6 درصد افزایش یافته است.

گرجستان، با مساحت 69.7 هزار کیلومتر مربع و با سه میلیون و 718 هزار نفر جمعیت یکی از سه کشور منطقه قفقاز جنوبی است .

جاذبه های طبیعی، جنگل ها و مناطق کوهستانی سرسبز و قرار گرفتن بخشی از گرجستان در سواحل دریای سیاه شرایط خوبی برای توسعه گردشگری در این کشور فراهم کرده است .

با توجه به اینکه گرجستان از ذخایر طبیعی خاصی برخوردار نیست، دولت این کشور به توسعه گردشگری برای جذب گردشگران خارجی توجه دارد.