۰ نفر

برنامه ریزی ویژه برای ساماندهی نقش جهان +عکس

۷ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۵۸
کد خبر: 311331
برنامه ریزی ویژه برای ساماندهی نقش جهان +عکس

مدیر پایگاه جهانی میدان نقش جهان گفت: همه در اصفهان علاقه دارند که اطراف مجموعه تاریخی میدان نقش جهان پیاده‌رو بشود و مردم قدم زنان به آن برسند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «فریبا خطابخش»اظهار کرد: مجموعه و محدوده‌های تاریخی در همه جای دنیا در بافت‌های تاریخی محلی قرار گرفته‌اند و مردم اطراف آن‌ها زندگی می‌کنند و باید برای این مناطق طرح ترافیکی تعریف شود، اما باید مردم محلی در نظر گرفته شوند. اگر بخواهیم برای مثال در اطراف مسجد جامع عباسی(امام(ره)) تردد و عبور و مرور را محدود یا ممنوع کنیم. مردم محلی دچار مشکل می‌شوند  چرا که بر اساس برآوردها حجم زیادی خانه در این منطقه قرار دارد.

03

مدیر پایگاه جهانی میدان نقش جهان ادامه داد: همه در اصفهان علاقه دارند که اطراف مجموعه تاریخی میدان نقش جهان پیاده‌رو بشود و مردم قدم‌زنان به آن برسند این اتفاق در خیابان سپه و گذرهای غربی میدان این مهم رخ داده چون امکانش وجود داشت، اما در قسمت شرقی میدان امکان جلوگیری از تردد وجود ندارد.

خطابخش با بیان این‌که تا امروز طرح‌های متعددی را بررسی کرده‌ایم نشده تا قسمت شرقی را مسدود کنیم، گفت: امروز طرحی وجود دارد که پس از موافقت اجرایی خواهد شد و آن هم طرح افزایش پارکینگ‌ها در اطراف میدان است تا مردم محلی تا خودروهای خود فاصله‌ای نداشته باشند.

04

وی با اشاره به این‌که هر حرکتی در اطراف میدان نقش جهان نیازمند بررسی است، چون بافت متراکم تاریخی در این منطقه اجازه ساخت پارکینگ را هم نمی‌دهد، افزود: هم‌اکنون برای این موضوع امکانی وجود ندارد تا این‌که مطالعات کامل شود. شرایط در منطقه شرقی میدان دشوار است اما همه مسئولان در اصفهان موافق جلوگیری از تردد خودرو در اطراف میدان هستند، اما باید مردم محلی را در نظر بگیریم.

05