۰ نفر

تمدید مهلت نام‌نویسی در سامانه سماح تا امشب

۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۰۸
کد خبر: 310592
تمدید مهلت نام‌نویسی در سامانه سماح تا امشب

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت ازتمدید مهلت نام‌نویسی در سامانه سماح تا ساعت ۲۴ امروز خبر داد و گفت: متقاضیان سفر اربعین تنها تا پایان امروز ۵ آبان‌ماه فرصت دارند تا در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، اوایل مهرماه سال جاری با اعلام هزینه ویزای اربعین حسینی به مبلغ ۴۱ دلار یعنی ۳۷۷ هزار و ۷۰۰ تومان، سامانه سماح برای نام‌نویسی زائران باز شد و در هفته‌‌های نخست بیش از ۳۰۰ هزار نفر برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی نام‌نویسی کردند.

پس از آن با افزایش نرخ دلار هزینه ویزا به همراه پوشش درمانی و خدمات‌درمانی ۳۸۶ هزار تومان شد و در ادامه به منظور کاهش هزینه‌های اربعین حسینی برای زائران، ستاد مرکزی اربعین در تلاش بود تا این هزینه‌ها را کاهش دهد.

پس از گذشت چند هفته، با پیشنهاد بانک مرکزی و موافقت دولت، هزینه ویزای اربعین به همراه پوشش بیمه و خدمات درمانی به ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان کاهش یافت که از آن پس تعداد متقاضیان این سفر معنوی بیشتر شد و هر روز بر تعداد زائرانی که در سامانه سماح نام‌نویسی می‌کردند، افزوده شد.

البته به دلیل اینکه سفیر عراق در ایران هم زمان با همین ایام تغییر کرد، صدور ویزای زائران نیز به تأخیر افتاد تا اینکه از نیمه مهرماه با دستور کاردار عراق در ایران ۲۴ نقطه از کشور اقدام به صدور ویزای اربعین کردند و روند صدور ویزا سرعت گرفت.

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به استقبال از حضور در حماسه عظیم اربعین حسینی، اظهار داشت: سامانه سماح بر اساس اعلام قبلی قرار بود تا ساعت ۲۴ روز گذشته بسته شود اما با توجه به استقبال زائران مهلت نام‌نویسی در سامانه سماح را تمدید کردیم.

وی از امکان نام‌نویسی در سامانه سماح تا ساعت ۲۴ امروز ۵ آبان‌ماه خبر داد و افزود: متقاضیان سفر اربعین تنها تا پایان امروز فرصت دارند تا در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

آقایی با اشاره به کاهش زمان صدور ویزا نیز گفت: پس از ثبت‌نام، زائران باید مدارک خود را به دفاتر دارای مجوز تحویل دهند تا روند صدور ویزا آغاز شود که با توجه به تدابیر صورت گرفته زمان صدور ویزای زائران در روزهای پایانی تا ۴۸ ساعت پیش‌بینی شده است.

هشتم آبان‌ماه هم‌زمان با اربعین حسینی است که بسیاری از زائران تاکنون برای حضور در حماسه پیاده‌روی اربعین وارد کشور عراق شده‌اند.