۰ نفر

هزینه‌های مرزی، نرخ کرایه اتوبوس‌های اربعین را افزایش داد

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۰۱
کد خبر: 307329
هزینه‌های مرزی، نرخ کرایه اتوبوس‌های اربعین را افزایش داد

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل مسافری کشور گفت: با افزایش هزینه های مرزی، نرخ کرایه یک دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین به 30 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «حسن مومنی» اظهار داشت: سال گذشته قیمت یک دستگاه اتوبوس برای تردد در مسیر تهران - کربلا - تهران 25 میلیون تومان بود، اما امسال به دلیل افزایش هزینه های مرزی کرایه آن پنج میلیون تومان افزایش داشته است.
وی یادآور شد: سال گذشته حدود 14 هزار دستگاه اتوبوس در ایام اربعین حسینی به زائران خدمت رسانی کردند که امسال به بیش از 15 هزار دستگاه افزایش یافته است.
«اتوبوس های اربعین از یکم تا سیزدهم آبان ماه امسال آماده خدمت رسانی به زائران هستند.»
رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل مسافری کشور اظهار داشت: اتوبوس های بین شهری از تمام نقاط ایران در ایام اربعین حسینی زائران را به سه پایانه مرزی شلمچه، مهران و چذابه منتقل خواهند کرد.
به گفته وی، امسال برای تردد عزاداران حسینی از طریق پایانه مرزی خسروی موافقت نشده است.
مومنی گفت: شرکت های حمل و نقل مسافری نرخ کرایه خود را با وجود افزایش بهای لاستیک و لوازم یدکی اتوبوس ها، افزایش نداده اند و پنج میلیون تومانی هم که نرخ کرایه اتوبوس اضافه شده مربوط به هزینه های مرزی است.
وی بر ارایه خدمات مناسب به زائران عتبات عالیات بویژه در ایام اربعین حسینی(ع) تاکید کرد و افزود: به تمام رانندگان و دست اندرکاران حمل ونقل عمومی توصیه شده است که در این ایام خدمات مناسبی را به هموطنان ارائه دهند.
بر اساس اعلام حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، تاکنون حدود 400 هزار نفر در سامانه سماح برای شرکت در آیین اربعین ثبت نام کرده اند و برای 250 هزار نفر روادید اربعین صادر شده است؛ تاکنون استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان و کرمان به ترتیب بالاترین آمار ثبت نام را داشته اند.
با توجه به دستور رییس جمهوری، هزینه های پرداختی زائران اربعین کاهش یافت و متقاضیان در زمان ثبت نام برای خدمات روادید، بیمه و پزشکی فقط باید مبلغ 234 هزار و 875 تومان و البته بصورت الکترونیکی پرداخت کنند.
سال گذشته بیش از 2 میلیون زائر ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند و پیش بینی می شود که امسال نیز همین تعداد زائر از ایران در این مراسم شرکت کنند.