۰ نفر

نام نویسی ۲۷۰هزار زائر در «سماح»

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۰۲
کد خبر: 306720
نام نویسی ۲۷۰هزار زائر در «سماح»

معاون سازمان حج و زیارت: تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار زائر اربعین در سامانه «سماح» ثبت نام کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، اکبر رضایی گفت: تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار زائر اربعین در سامانه «سماح» ثبت نام کرده اند که بیشترین تعداد زائر به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان است.

معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تا امروز حدود ۲۷۷ هزار زائر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، از راهپیمایان اربعین حسینی خواست که سریعتر برای دریافت روادید سفر به عراق در سامانه سماح ثبت نام کنند و آن را به روز‌های آخر موکول نکنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون به ترتیب در پنج استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان بیشترین تعداد زائران در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، افزود: دربین این استان ها، در تهران حدود ۵۵۰۰۰ زائر ثبت نام کرده اند که بیشترین تعداد است.

معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سامانه سماح مرجع مورد تایید ستاد مرکزی اربعین حسینی برای اعزام به عتبات عالیات است، گفت: اعتبار روادیدی که برای اربعین در این سامانه صادر می‌شود دو ماه از تاریخ صدور خواهد بود.

وی تصریح کرد: صدور روادید زائران از یکشنبه ۱۵ مهر در کنسولگری‌ها و دفاتر موقت کنسولی عراق در سراسر کشور آغاز شده است و با روند خوبی ادامه دارد.

سامانه سماح از چهارم مهر برای نام‌نویسی متقاضیان سفر اربعین باز شده است و زائران می‌توانند برای دریافت روادید اربعین همراه با پوشش بیمه‌ای و خدمات درمانی اقدام کنند.

حمید محمدی رئیس سازمان حج وزیارت پیش‌تر گفته بود که با هماهنگی‌های انجام شده، کار صدور روادید در ۴ کنسولگری و ۱۹ دفتر موقت کنسولی عراق در سراسر کشور از یکشنبه گذشته آغاز شده است و با جدیت و سرعت خوبی ادامه دارد و با همت کارگزاران و دفاتر خدمات زیارتی، ان شاءالله روادید همه به موقع تحویل خواهد شد.