۰ نفر

ممنوعیت بخش دولتی برای ساخت فرودگاه جدید

۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۰۷
کد خبر: 299434
ممنوعیت بخش دولتی برای ساخت فرودگاه جدید

قائم مقام شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از ممنوعیت بخش دولتی برای ساخت فرودگاه جدید در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسین اسفندیاری اظهار کرد: با توجه به اینکه کماکان تقاضای ساخت فرودگاه جدید در شهرهای کشور وجود دارد و از طرفی ممنوعیت ساخت فرودگاههای جدید توسط بخش دولتی در قانون برنامه ششم را داریم، بنابراین ساخت فرودگاه های نسل سوم که طرح ایجاد آن در شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تهیه و جهت تصویب به شورای عالی هواپیمایی کشوری ارائه شده است، در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ساخت و بهره برداری از این فرودگاه ها بسیار کم هزینه تر از فرودگاه های نسل اول و دوم است و با توجه به ورود هواپیمایی 40 تا 60 نفره به ناوگان شرکت های هواپیمایی امکان برقراری پرواز در این فرودگاه ها و اتصال آن به فرودگاه های اصلی وجود خواهد داشت.

وی تاکید کرد: موضوع بحث واگذاری فرودگاه های فعلی مطرح نیست و آنچه در برخی رسانه ها بازتاب داده شده است، مربوط به فرودگاه های نسل سوم است که طرح آن در شورایعالی هواپیمایی کشوری در انتظار تصویب است.

وی یادآور شد: فرودگاه های نسل اول بر اساس استانداردها و نیازهای اصلی کشور قبل و بعد از انقلاب ساخته شده اند که حدود 80 تا 90  درصد پروازها در این فرودگاه ها انجام می شود. فرودگاه های نسل دوم نیز عمدتاً در دهه هفتاد و پس از فرودگاه های نسل اول با هدف رفع محرومیت و توسعه اقتصادی – اجتماعی و با توجه به نقشی که ایجاد فرودگاه وحمل و نقل هوایی در توسعه مناطق دارد و موجب رفت و آمد آسانتر و سریع تر نخبگان دانشگاهیان، تجار، صاحبان کسب و کار، پزشکان و مقامات دولتی و غیره می شود، ساخته شده اند.

وی افزود: برخی از این فرودگاه ها با توجه به کمبود هواپیما و ناوگان مناسب بلا استفاده شدند که اکنون با ورود هواپیماهای کوچک مناسب 60-40 نفره تعدادی از این فرودگاهها فعال شده که از جمله آنها می توان به فرودگاه های همدان، جهرم، پارس آباد و کلاله و تعداد دیگری از فرودگاه ها اشاره کرد.