۰ نفر

افزایش ریسک سرمایه گذاری در گردشگری با تصمیم‌های آنی

۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۲
کد خبر: 294979
افزایش ریسک سرمایه گذاری در گردشگری با تصمیم‌های آنی

یک استاد دانشگاه در حوزه گردشگری تاکید کرد تصمیم های یکباره و بدون برنامه ریزی، ریسک سرمایه گذاری مالی و تحصیلی در گردشگری را افزایش می دهد و باید از آن پرهیز کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «بنفشه فراهانی» ، عنوان کرد: مخاطبان صنعت گردشگری نباید با تغییر هر روزه قوانین و ساختارها روبرو باشند. حتی اگر این تغییرات منطقی باشد، به زمان، مطالعه و زیرساخت نیاز دارد که یک شبه اتفاق نمی افتد.

فراهانی که دکترای مدیریت جهانگردی دارد، ادامه داد: گردشگری ما مانند بچه یتیمی است که هر روز کسی او را به فرزندی قبول می کند و برایش آینده ای را متصور می شود اما دوره حضانت او بسیار کوتاه است و والد بعدی اندیشه ای متفاوت در سر دارد.

«بارها شاهد بوده ایم در دوره ای زیرساخت اندک نرم افزاری و سخت افزاری گردشگری دغدغه می شود و جمعیتی در این زمینه سرمایه گذاری می کنند و در دوره دیگر با رکود گردشگری، مخاطبی برای استفاده از این زیرساخت ها که هم وقت و هم هزینه گزافی صرف آن شده است، پیدا نمی شود».

عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی مازیار اضافه کرد: در حوزه های مختلف، مدیر مجموعه باید بیش از هر چیز مدیریت بداند تا بتواند مدیریت بهینه ای داشته باشد اما آشنایی به حیطه ای که مدیریتش را قبول کرده است نیز از اهمیت کمی برخوردار نیست؛ اتفاقی که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حداقل در سال های اخیر کمتر توجهی به آن شده است.

عضو کمیته سیاستگذاری کنوانسیون راهنمایان تور در سال 2017 گفت: کارنامه مدیرانی که یکی پس از دیگری در سازمان میراث فرهنگی شاهدشان بوده ایم شاید نشاندهنده مدیریت قابل توجه آنان باشد اما از دانش در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اثری نیست یا اگر هم بوده یک سویه و فقط از یک جنبه بوده است.

سی مردادماه رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پارسال 281 میلیون دلار صنایع دستی از مبادی گمرکی کشور و 250 میلیون دلار نیز به صورت چمدانی صادر شد.

«علی اصغر مونسان» افزود: پارسال فروش داخلی محصولات صنایع دستی افزون بر یک هزار و 400 میلیارد تومان بود.

مونسان از 16 درصد رشد فروش صنایع دستی در 2 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: امسال هشت هزار و 700 میلیارد تومان منابع تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد 157 هزار شغل در این بخش تخصیص یافته است.